مشکلات اقتصادی دغدغه تمام کشور است

رئیس کانون کارآفرینان خوزستان گفت: مشکلات اقتصادی مختص خوزستان نیست بلکه تمام کشور دغدغه این موضوع را دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  مسعود حمزه‌پور، رئیس کانون کارآفرینان خوزستان بیان داشت: خوزستان ظرفیت‌های فراوانی برای کارآفرینی دارد و می‌توان با بهره‌گیری مناسب از این ظرفیت‌ها مشکل اشتغال و بیکاری بخش عمده‌ای از جوانان استان را برطرف کرد.

وی با اشاره به مشکلات فضای کسب و کار عنوان کرد: اصلی‌ترین مشکل ما در فضای کسب و کار، کار آفرینی توسط دولت است. ما در این بخش منتقد تمام دولت‌ها هستیم و تفاوتی نیز بین دولت‌های گذشته و حال قائل نیستیم. دولت در بهترین حالت می‌تواند تنها برای حدود 4 درصد از جوانان فارغ‌التحصیل شغل ایجاد کند و بقیه جوانان باید خود اقدام به کارآفرینی کنند.

حمزه‌پور با تاکید بر فراهم سازی تسهیلات کار آفرینی گفت: دولت به تنهایی قادر به رفع مشکل بیکاری نیست و استخدام‌های دولتی نمی‌تواند برای حل این مسأله کارگشا باشد. باید تسهیلات لازم برای کارآفرینی را فراهم کرده و جوانان را به این موضوع ترغیب کنیم.

رئیس کانون کارآفرینان خوزستان بیان داشت: تمام دستگاه‌ها و ادارات باید مکلف به حمایت از کارآفرینی شوند و پیچ و خم‌های اداری از سر راه سرمایه‌گذاران و کارآفرینان برداشته شود

انتهای پیام/م

اشتغال گسترده برپایه کار آفرینی

 

برچسب ها: اشتغال ، کار آفرینی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.