بهره‌برداری از ۸ طرح بزرگ اقتصاد مقاومتی در فارس

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: هشت طرح اقتصاد مقاومتی با سرمایه گذاری بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان امسال به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ ‌علی همتی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در شیراز گفت: ۲ هزار و ۹۰۶ طرح با اعتباری افزون بر ۴۱ هزار میلیارد تومان در زمینه اقتصاد مقاومتی در این استان در دست اجراست.

وی افزود: سرمایه گذاری‌های ثبت شده فارس در سال ۹۶، سه هزار و ۲۹۵ میلیارد تومان برای بیش از ۳۲۲ طرح است.

همتی ادامه داد: ۱۴ طرح در قالب اقتصاد مقاومتی پیش‌بینی شده است که از این بین، هشت طرح اقتصاد مقاومتی با سرمایه گذاری بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان و اشتغال آفرینی برای پنج هزار و ۱۶۶ نفر در سال ۹۷ به بهره برداری خواهد رسید.

همتی با اشاره به مباحث مطرح شده در کارگروه رفع موانع تولید، بیان کرد: بیش از یک هزار و ۱۶۲ مصوبه در این کارگروه تصویب شده است، مشکلات ۷۰۱ واحد مورد بررسی قرار گرفته و ۹۲۶ واحد با اعتباری بیش از یک هزار و ۱۸۸ میلیارد تومان به بانک‌های عامل معرفی شده اند.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت فارس افزود: در سال ۹۵ حجم اشتغالزایی در استان ۲۵ هزار و ۸۶۴ نفر بوده و این آمار در سال ۹۶ به ۴۲ هزار و ۷۸۰ نفر رسیده است که این روند در سال ۹۷ نیز ادامه خواهد داشت.

همتی، درباره حجم صادرات استان فارس نیز گفت: در ۱۰ ماه سال ۹۶ میزان تحقق صادرات این استان ۹۳ درصد بود که این امر نشان دهنده برنامه محور بودن اقتصاد فارس در زمینه صادرات است.
انتهای پیام/ر

۲ هزار و ۹۰۶ طرح اقتصاد مقاومتی در دست اجرا است

برچسب ها: صنعت ، اخبار اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار