رزمایش مقابله با بیوتروریسم با محوریت آب در مشهد برگزار خواهد شد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی گفت: در چند روز آینده رزمایش مقابله با بیوتروریسم، با محوریت آب در مشهد برگزار خواهد شد.

رزمایش مقابله با بیوتروریسم با محوریت آب در مشهد برگزار خواهد شد

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، سید جواد حسینی در شورای پدافند غیر عامل استان افزود: ۸ کارگروه تخصصی برای این رزمایش با مدیریت سپاه امام رضا (ع) تشکیل شده است و در این رزمایش جنبه‌های آموزشی، ارزیابی، مستند سازی و مدیریت دانش نیز مهم است.

 

وی گفت: پدافند غیر عامل یک مولفه جدی در قدرت ملی کشور است و:رویکرد به امنیت باید ساختاری باشد تا به امنیت پایدار و همه جانبه برسیم و امنیت مردم پایه رکن اصلی امنیت باید باشد.

 

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی افزود: اقدامات پدافند غیر عامل استان در کشور بی بدیل است و با توجه به نیاز مبرم همه دستگاه‌ها برای ارتقای مولفه‌های امنیت، سند چارچوبی پدافند غیر عامل استان تدوین شده است.

حسینی گفت: امروز در حوزه پدافند غیر عامل شاهد استقرار نظام جامع برنامه ریزی و مدیریت عملکرد هستیم و در سال جاری ۵ هدف کلان، ۱۳ راهبرد، ۲۶ سیاست، ۶۳ برنامه کلان و ۶۸ اقدام در حوزه پدافند غیر عامل برنامه ریزی شده است و در سال گذشته ۸۷ درصد اهداف حوزه پدافند غیر عامل محقق شده است.

وی افزود: یک هزار و ۲۰۰ فقره از دارایی‌های دولتی اعم از ساختمان‌های اداری، نیروگاهها، معادن و دیگر مراکز ثقل استان شناسایی و سطح بندی شده و تحت پوشش پدافند غیرعامل قرار گرفته است و به سمت شناسایی ۱۰۰ درصدی این مراکز در حال حرکت هستیم.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی گفت: ارتقای مراکز داده دستگاه‌های اجرایی استان از برنامه‌های جدی حوزه پدافند غیر عامل است و حفاظت از مراکز داده استان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و در سال جاری هدفگذاری ۷۵ درصدی در این حوزه شده است.

حسینی افزود: در استان تعداد از ۲۲ نفر به هزار نفر رسیده است و ۴۶ دستگاه اجرایی تاکنون مربیان آموزش دیده خود را معرفی کرده اند.

وی گفت: با نگاه فنی، زمان پاسخگویی به استعلامات در حوزه پدافند غیر عامل به ۲۰ روز کاهش یافته است و تاکنون پاسخ ۱۵۰۰ پروژه استعلامی ارسالی از سوی سازمان مدیریت داده شده است.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی افزود: استقرار قرارگاه زیستی از اقدامات دیگر حوزه پدافند غیر عامل استان می‌باشد و یکی از فعالیت‌های مهم، پاسخگویی درست در شرایط اضطرار است و جا دارد از سپاه امام رضا (ع) در استقرار قرارگاه زیستی و راه اندازی کارگروه‌های ۸ گانه نهایت تشکر و قدردانی را داشته باشیم.

حسینی گفت: فرمانداری‌ها با تشکیل شورای پدافند غیر عامل اهداف و برنامه‌های عملیاتی این حوزه را پیاده و عملیاتی نمایند و کارگروه‌های یازده گانه زیر مجموعه پدافند غیر عامل نیز اهداف تخصصی و راهکار‌های اجرایی ذیل سند پدافند را ترسیم و اجرایی نمایند.

انتهای پیام//م. ن

برگزاری شورای پدافند غیر عامل خراسان رضوی

برچسب ها: استانداری ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار