بررسی برترین گلزنان تاریخ سری آ؛

چیرو ایموبیله در آستانه شکستن رکورد 93 ساله سری آ

ستاره ۲۸ ساله لاتزیو با ۲ گلی که در برابر سمپدوریا به ثمر رساند امید زیادی برای شکستن رکورد برترین گلزن این رقابت‌ها در طول یک فصل دارد.

چیرو ایموبیله در آستانه شکستن رکورد 93 ساله سری آبه گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ «چیرو ایموبیله» ستاره 28 ساله لاتزیو که به همراه محمد صلاح از لیورپول نامزد  اصلی کفش طلای این فصل رقابت های اروپایی است در دیدار برابر سمپدوریا توانست 2 گل دیگر به ثمر برساند تا 29 گله شود وهمچنان آقای گل رقابت های این فصل کالچو باشد. اما نکته مهمی که باید اشاره کرد در طول 93 فصلی که اطلاعات برترین گلزنان رقابت های سری آ از سال 1923 موجود است تنها 10 بازیکن توانستند بالای 30 گل به ثمر برسانند و حتی در این رقابت ها ستارگانی بودند که با 15 گل هم آقای گل شدند.

براساس این گزارش برترین دارنده عنوان کاپوکاپونیره یا همان آقای گلی رقابت های کالچو به جینو روزتی از تورینو در فصل 1928-29 اختصاص دارد که 36 گل در یک فصل به ثمر رسانده و اکنون چیرو ایموبیله 29 گله با 4 بازی که لاتزیو پیش رو دارد می تواند با به ثمر رساندن 8 گل دیگر در تاریخ کالچو جاودانه شود.

براساس این گزارش «چیرو ایموبیله» در رقابت های این فصل سری آ تاکنون به تنهایی از 3 تیمی که در این رقابت ها حاضر هستند بیشتر گل زده چرا که ورونا ،ساسولو وجنوآ به ترتیب 26-25-26 گل به ثمر رساند ودر مجموع تیمی از مهاجم نوک تیم ملی فوتبال ایتالیا گل کمتری را به ثمر رساندند.

این گزارش حاکیست بازیکنانی که در طول یک فصل بیشتر از 30 گل به ثمر رساندند عبارتند از فرانتس هانتزر مجارستانی با 35 گل زده از یوونتوس،خولیو لیبونتی از تورینو،جینو روزتی از تورینو،جوزپه مه آتز از اینترمیلان با 31 گل زده،فیلسه بورل از یوونتوس با 31 گل زده،گونار نودال سوئدی از آث میلان که 2 بار بالای 30 گل به ثمر رساند،یان هانسن دانمارکی از یوونتوس،آنتونیو والنتین از اینترمیلان با 33 گل،گونزالو ایگوآین از ناپولی با 36 گل ولوکا تونی از فیورنتینا با 31 گل  این  درحالیست که روبرتو پروتزو از آ اس رم با 15 گل بدترین رکورد را برجا گذاشته است.

انتهای پیام/

چیرو ایموبیله دست نیافتنی ترین بازیکن کالچو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار