مدیرعامل برق منطقه ای تهران مطرح کرد:

ضرورت مدیریت مصرف برق /انرژی ارزان عامل مصرف بیش از حد نیاز

خوش خلق گفت:ارزان بودن قیمت انرژی در کشور ما یکی از دلایل مصرف بالا در حوزه های مختلف به ویژه برق است.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، خوش خلق مدیرعامل برق منطقه ای تهران در برنامه گفتگوی 18:30 در خصوص ضرورت مدیریت مصرف برق تصریح کرد:در تابستان گذشته 55هزار مگابایت مصرف برق داشتیم که 3 تا 4 هزار مگابایت صرفه جویی نسبت به سال پیش از آن صورت گرفت .

وی درباره روش های صرفه جویی گفت: این روش ها به صورت کلی مطرح شده است به طور مثال استفاده از وسائل کم مصرف  در زمینه های مختلف  اما  رفتار نوع مصرف هموطنان ، نقش تعیین کننده در میزان صرفه جویی دارد.

خوش خلق اظهار داشت:در کل ارزان بودن قیمت انرژی در کشور ما یکی از دلایل مصرف بالا است؛ ارزش برق در سبد خانوار ایرانی ناچیز است.

این مقام مسئول افزود:یک ضعف دیگر این است که نتوانسته ایم سختی تولید برق و ارزش واقعی آن را به مردم نشان دهیم.

وی تصریح کرد:در سالهای گذشته گسترش لامپ های کم مصرف پیک مصرف شب را کاهش داد و به روز منتقل کرد.

خوش خلق در خصوص راهکارهای مناسب در خانه برای کاهش مصرف برق گفت:توجه به برخی نکات ریز ، میزان مصرف برق در منازل را کاهش می دهد به طور مثال میزان باز و بسته شدن درب و حجم مواد داخل یخچال در مصرف انرژی تاثیر دارد و یا در آوردن شارژرها از برق نیز منجر به کاهش مصرف می شود همچنین  بکاربردن پنجره های دو جداره در ساختمان می تواند در کاهش مصرف انرژی تاثیر گذار باشد.

این مقام مسئول افزود:بخش دیگر مصرف به شبکه توزیع برمی گردد: یکی از این نکات، توزیع لامپ کم مصرف و کمک های وزارت نیرو به صنایع در ساخت پمپ های کولر ها و استفاده از تکنولوژی برتر در صنعت برق است .

مدیرعامل برق منطقه ای تهران اظهار داشت:هم اکنون ما 35 میلیون مشترک در کشور داریم که با مصرف بیشتر به محیط زیست نیز صدمه می زنیم؛  خوشبختانه در سال های اخیر با کمک وزارت نفت سوخت های فسیلی  حذف شده است ولی از جهتی نیروگاه های برق ابی با کمبود آب مواجه شده اند اما می توانیم برای جبران این کمبودها ، مدیریت مصرف داشته باشیم .

وی افزود:ما 200 ساعت مصرف پیک داریم و اگر در دوره 100 روزه تابستان مردم همکاری کنند با منابع حاصل از صرفه جویی ،سرمایه گذاری ها در بخش های دیگر انجام می شود.

خوش خلق گفت:یک پنجم مصرف برق کشور در تهران و البرز و قم است . یکی از مشکلات مصرف بیش از حد انرژی،  فرسودگی شبکه است که با مصرف کم این شبکه بهسازی خواهد شد .

وی گفت: در حال حاضر 35 درصد مصرف برق در بخش خانگی ،  12 درصد در حوزه  کشاورزی و 45 درصد در تولید است و کشور ما یک کشور پرمصرف محسوب می شود و ما با این روند مصرفی، انرژی را از نسل های آینده قرض می گیریم.

این مقام مسئول گفت:در زمینه زیر ساخت ها با وجود فرسودگی و چالش های موجود ، پیش بینی می کنیم در تابستان مشکل خاصی در زمینه تولید برق نداشته باشیم  اما  با توجه به کمبود آب در نیروگاههای برق ابی به خصوص در جنوب کشور در این زمینه مشکلاتی را خواهیم داشت .

خوش خلق تصریح کرد:ما باید به سمت فناوری های جدید برویم؛  در تهران 1500 کیلومتر کابل زیرزمینی داریم که 500 کیلومتر آن بهسازی شده و رویکرد کلی بهینه سازی با تکنولوژی جدید است و در سال حمایت از کالای ایرانی صنعت برق در حوزه بهره گیری ار تجهیزات بومی  پیش رو است . 

انتهای پیام/

برچسب ها: برق ، انرژی ، مدیریت مصرف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار