مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان مطرح کرد؛

رکورد تاریخی تعطیلی در نیروگاه سد زاینده‌رود/ کاهش تولید در نیروگاه برق‌آبی کوهرنگ

صادقی گفت: با توجه به شرایط موجود بعید به نظر می‌رسد تا شروع زمستان سال جاری بتوان نیروگاه سد زاینده‌رود را وارد مدار کرد و این موضوع یک رکورد تاریخی در تعطیلی نیروگاه سد زاینده‌رود است.

رکورد تاریخی تعطیلی در نیروگاه سد زاینده‌رود/ کاهش تولید در نیروگاه برق‌آبی کوهرنگبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو، مسعود میرمحمدصادقی با اشاره به شرایط تاریخی سد اصفهان، اظهار کرد: با توجه به شرایط موجود بعید به نظر می‌رسد تا شروع زمستان سال جاری بتوان نیروگاه سد زاینده‌رود را وارد مدار کرد و این موضوع یک رکورد تاریخی در تعطیلی نیروگاه سد زاینده‌رود است.

میرمحمدصادقی در خصوص نیروگاه کوهرنگ که هم‌اکنون فعال است، تصریح کرد: به دلیل کاهش ورودی‌ها میزان تولید در این نیروگاه به شدت کاهش داشته است که امید می‌رود این نیروگاه در سال جاری بتواند به تولید خود ادامه دهد.

وی حجم آب ورودی از ابتدای سال آبی به سد زاینده‌رود را  ۱۹۸ میلیون مترمکعب اعلام کرد و گفت: در سال گذشته ورودی آب به سد ۵۴۳ میلیون متر مکعب و در میانگین دراز مدت ۶۳۷ میلیون مترمکعب بوده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان حجم آب ذخیره مخزن سد زاینده‌رود در بیست و هفتم فروردین ماه را ۱۵۶ میلیون مترمکعب اعلام کرد و افزود: سال گذشته در زمان مشابه حجم آب ذخیره شده در مخزن سد ۳۳۴ میلیون مترمکعب و در میانگین بلندمدت ۸۸۴ میلیون مترمکعب بوده که خود بیانگر وضعیت نامطلوب منابع آبی در استان اصفهان است.

وی با تأکید بر این که افزون بر کلان‌شهر اصفهان به لحاظ تقسیمات سیاسی سه استان یزد، چهارمحال و بختیاری و مرکزی برای مصارف شرب و بعضاً صنعت به آب رودخانه زاینده رود وابسته هستند.

کاهش بارش در اصفهان در ۵۰ ساله اخیر بی سابقه است

میرمحمد صادقی در خصوص ذخیره آب تا چه زمانی کفاف شرب را می‌دهد، بیان کرد: تأمین آب شرب و زمان اتمام آن به آورد سد در ماه‌های آتی، نحوه جلوگیری از برداشت‌های کشاورزان در طول مسیر و میزان تحقق صرفه‌جویی در مصارف شرب و صنعت دارد.

وی افزود: به نظر می‌رسد در سال جاری و در ادامه روند فعلی آورد سد زاینده رود از مجموع حداقل مطلق‌های ماهانه تجربه شده در پنجاه سال اخیر نیز کمتر باشد که در این صورت حجم آب موجود در صورت عدم محدودیت کیفی به سختی قادر خواهد بود تا پاییز امسال و شروع بارش‌ها کفاف شرب را بدهد که به این منظور افزون بر صرفه جویی استفاده از منابع محلی نیز در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان در پایان امکان بهبود وضعیت سد‌ها را در گرو همکاری مردم و تمامی استان‌های درگیر و نیز تا حدودی منوط به تحقق آورد‌های مناسب در ماه‌های آتی دانست و گفت: این موضوع کاملاً وابسته به میزان نزولات جوی است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار