سخنران حرم مطهر رضوی گفت: دنیاطلبی باعث انحراف از صراط مستقیم می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ حجت الاسلام مرتضی امین‌نیا در سلسله جلسات سخنرانی و بیان معارف در حرم مطهر رضوی افزود: در طول تاریخ همیشه افرادی هستند که در برابر صراط مستقیم و راه درست ایستادگی و مقاومت می‌کنند.

وی با بیان اینکه در دوران حکومت چهار ساله امام علی(ع) 3 جنگ بزرگ به وقوع پیوست، گفت: این جنگ‌ها با یهودیان، مسیحیان نبود، بلکه با مسلمانانی بود که پیمان‌شکنی کرده بودند.

سخنران حرم مطهر رضوی با اشاره به اینکه زبیر یکی از پیمان‌شکنان در دوران خلافت امام علی(ع) بود، گفت: زبیر یکی از صحابه حضرت محمد(ص) بود و در تمامی جنگ‌های صدر اسلام شرکت داشت.

حجت الاسلام امین‌نیا افزود: امیرالمومنین(ع) مهم ترین عامل مخالفت افرادی همچون زبیر را دنیاپرستی، جاه طلبی و عمدتا مال دوستی بیان می‌کند.

این کارشناس دینی گفت: یکی دیگر از گروههایی که در برابر امام علی(ع) ایستادگی کردند خوارج بودند، آنها شب های طولانی را به راز و نیاز و عبادت می پرداختند. آثار سجده ها بر چهره هایشان نمایان بود، اما به واسطه شیطنت بعضی از منافقان از دین خارج شده و در مقابل امام علی(ع) ایستادند.

حجت الاسلام امین‌نیا افزود: با مطالعه تاریخ متوجه می‌شویم همه کسانی که کم و بیش به نعمت ولایت و امامت ناسپاسی داشته‌اند در برابر امام عصر خود مقاله و دشمنی کردند، از این رو ما باید از تجربه گذشتگان درس بگیریم تا منتظر و یاور واقعی امام زمان خود باشیم.

انتهای پیام// م.م

برگزاری سلسله جلسات سخنرانی و بیان معارف در حرم مطهر رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار