رئیس رسانه ملی در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین قرائتی:

اگر فرهنگ انتظار نبود، روحیه مقاومت شکل نمی‌گرفت

رئیس رسانه ملی با تاکید بر اینکه مهدویت و فرهنگ انتظار برای بشریت حیاتی است، تصریح کرد: اگر فرهنگ انتظار نبود، این روحیه مقاومت در برابر دشمنان شکل نمی‌گرفت.

اگر فرهنگ انتظار نبود، روحیه مقاومت شکل نمی‌گرفتبه گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط‌ عمومی رسانه ملی؛ دکتر علی عسکری در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین قرائتی رئیس بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) و مسئولان این بنیاد، با تاکید بر اینکه مهدویت و فرهنگ انتظار برای بشریت حیاتی است، تصریح کرد: اگر فرهنگ انتظار نبود، این روحیه مقاومت در برابر دشمنان قدر قدرت شکل نمی‌گرفت و چنین تحولاتی را شاهد نبودیم.

وی افزود: مهدویت و فرهنگ انتظار فرج برای بشریت حیاتی است و همه ادیان و مذاهب به آن اعتقاد دارند.

رئیس سازمان صداوسیما، انقلاب اسلامی ایران را برخاسته از اعتقاد به مهدویت و فرهنگ انتظار، توصیف و تصریح کرد: انقلاب اسلامی و مقاومت مردم ایران در برابر دشمنان، با اتکا به همین اعتقاد شکل گرفت و مردم نیز از ولایت فقیه بر اساس همین باور و اعتقاد به ولایت حقه الهی پیروی می‌کنند.

دکتر علی عسکری به فعالیت‌های رسانه ملی در زمینه ترویج فرهنگ انتظار اشاره کرد و گفت: سازمان صداوسیما آمادگی دارد در زمینه طراحی برنامه‌های متناسب و ارائه محتوای غنی در این زمینه و مناسک سازی در حوزه مهدویت، همکاری تنگاتنگی با بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) داشته باشد.

رئیس رسانه ملی به طراحی برنامه‌های مخاطب پسند در این خصوص تاکید و تصریح کرد: سازمان صداوسیما آماده است تا از همه ظرفیت‌های داخلی و خارجی برای ترویج فرهنگ غنی انتظار استفاده کند.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی نیز در این دیدار با تشریح فعالیت‌های بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) گفت: این بنیاد در ۴ بخش تا کنون فعالیت کرده است. وی راه‌اندازی مرکز تخصصی مهدویت را برای آموزش تخصصی حدود ۴ هزار نفر در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا را از مهمترین فعالیت‌های این بنیاد برشمرد. این معلم قرآنی انتشار بیش از ۳۰۰ عنوان کتاب با موضوع مهدویت برای گروه‌های سنی کودک تا بزرگسال و از نوآموزان تا استادان دانشگاه، تأسیس مجتمع یاوران مهدی (عج) را در کنار مسجد جمکران و تأسیس دفاتر نمایندگی مهدویت در استان‌ها بخش دیگری از این فعالیت‌ها ذکر کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی از رئیس رسانه ملی خواست تا از کارشناسانی که در این بنیاد فعالیت می‌کنند، در برنامه‌ها برای ترویج فرهنگ مهدویت بهره ببرند و همچنین کتاب‌های منتشر شده این بنیاد را معرفی کنند.

در این نشست معاونان رسانه ملی از ظرفیت‌های هر معاونت برای همکاری در این زمینه سخن گفتند و خواستار تعامل بیشتر این نهاد برای ارائه محتوا در زمینه برنامه‌سازی شدند.

گفتنی است؛ بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) در سال ۱۳۷۹ به پیشنهاد حجت الاسلام محسن قرائتی و با همکاری برخی از شخصیت‌های علمی و فرهنگی و موافقت مقام معظم رهبری تأسیس شد. این بنیاد در سال ۱۳۸۰ با هدف گسترش و تعمیق فرهنگ مهدویت در سطح جامعه (به ویژه نسل جوان و فرهیخته) و تربیت مبلغ، پژوهشگر و مدرّس مباحث مهدویت و به منظور پشتوانه علمی و فرهنگی راه اندازی شد.

انتهای پیام/

در دیدار رئیس رسانه ملی با حجت الاسلام و المسلمین قرائتی چه گذشت؟

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار