دبیر چهاردهمین همایش دکترین مهدویت:

راه یابی 342 مقاله به همایش بین المللی دکترین مهدویت

حجت‌الاسلام‌ پورسید در افتتاحیه چهاردهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت در قم گفت:۱۲۰ مقاله به صورت آزاد، ۱۴۴ مقاله از مراکز علمی و ۷۸ مقاله خارجی در این همایش پذیرش شده است.

پذیرش 342 مقاله در دبیرخانه همایش بین المللی دکترین مهدویتبه گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛حجت‌الاسلام‌والمسلمین پورسید آقایی،دبیر چهاردهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت صبح امروز در مراسم افتتاحیه این همایش که در مدرسه علمیه امام کاظم (ع) برگزار شد اظهار کرد: اعتقاد داریم مذاهب اسلامی باید بر مشترکات تاکید کنند چرا که مشترکات زیاد است و می‌تواند موارد افتراق را پوشش دهد.


وی افزود: مذاهب اسلامی آرمان‌ها، هدف، افق و چشم‌اندازهای مشترک زیادی دارند و زمانی که اشتراکات زیاد است، می‌تواند تفاوت‌‌ها را پوشش دهد.


دبیر چهاردهمین همایش دکترین مهدویت با بیان اینکه برای نخستین بار 15 جلسه پیش نشست تخصصی در مراکز برگزار شد خاطرنشان کرد: موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)، دانشگاه امام صادق (ع)، دانشگاه امام حسین (ع)، مرکز تخصصی مهدویت، جامعه الزهرا، دانشگاه مذاهب اسلامی، دانشگاه عالی دفاع ملی، دانشگاه معارف اسلامی، دانشگاه باقرالعلوم، جامعه المصطفی، مرکز تخصصی ائمه اطهار، پژوهشکده مهدویت، پژوهشکده مسجد مقدس جمکران، موسسه آینده روشن و مرکز تخصصی موعود حوزه علمیه قم در برگزاری این همایش نقش داشتند.


حجت الاسلام پورسید با اشاره به مقالات پذیرش شده در همایش دکترین مهدویت ادامه داد: در این همایش که موضوع مهدویت به‌عنوان محور مشترک تمام مذاهب اسلامی در نظر گرفته‌شده است، ۱۲۰ مقاله به صورت آزاد، ۱۴۴ مقاله از مراکز علمی و ۷۸ مقاله خارجی پذیرش شده است.


وی عنوان کرد: مهمانان این همایش از دودسته داخلی و خارجی بوده که از ایران نمایندگان استان‌های سیستان و بلوچستان، کردستان و گلستان، علما و ائمه جمعه مراکز اهل سنت نزدیک به 30 نفر و شخصیت‌های علمی برجسته در این همایش شرکت می‌کنند؛ همچنین ۱۰ سفیر از کشور‌های اسلامی در این همایش حضور دارند.


دبیر چهاردهمین همایش دکترین مهدویت با اشاره به برنامه‌های این همایش دو روزه بیان کرد: اهدای لوح به 30 نفر از مهدی یاوران و رونمایی از نرم‌افزار دکترین مهدویت از جمله برنامه‌های این همایش است.


وی خاطرنشان کرد: کمیسیون‌های تخصصی از برنامه‌های دیگر این همایش است که در قالب چهار کمیسیون و ارائه 126 مقاله انجام می‌شود.


حجت الاسلام پورسید با بیان اینکه دشمنان مخالف ترویج اندیشه مهدویت هستند اظهار کرد: در حال حاضر که دشمنان برای ایجاد تفرقه میان مذاهب اسلامی می‌کوشند، علمای مذاهب مختلف وظیفه دارند که مشترکات را برای مردم بیان کنند و اجازه ندهند اختلاف و تفرقه ایجاد شود.


دبیر چهاردهمین همایش دکترین مهدویت تصریح کرد: بدون تردید اگر افق، چشم‌انداز و هدفی که برای مذاهب اسلامی ترسیم شده محقق شود، بینی مستکبران عالم به خاک مالیده خواهد شد.


وی با اشاره به ظرفیت عظیم اندیشه مهدویت افزود: دشمنان می‌دانند که مطرح‌شدن اندیشه مهدویت به معنی زوال آن‌ها است و به همین دلیل از تمام توان خود استفاده می‌کنند تا این اندیشه در جامعه مطرح نشود.


حجت الاسلام پورسید با بیان اینکه رشد فرهنگ مهدویت در میان کشورهای اسلامی از آثار برگزاری این همایش است ادامه داد: علمای مذاهب اسلامی باید در مقابل کسانی که می‌خواهند چهره دروغین و زشت از اسلام نشان دهند بایستند و کارکرد‌‌ها اندیشه مهدویت را برای مردم بیان کنند.


انتهای پیام/ش

برگزاری همایش دکترین مهدویت در قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار