فرمانده انتظامى شهرستان زاوه:

قابلیت نرم افزارهاى انتقال اطلاعات موجب انتشار اطلاعات نوعروس شد

فرمانده انتظامى شهرستان زاوه از شناسايى و دستگيرى عامل تهديد و مزاحمت‌هاى نوعروس با تلاش و همت كارشناسان پليس فتا شهرستان زاوه خبر داد.

قابلیت نرم افزارهاى انتقال اطلاعات موجب انتشار اطلاعات نوعروس شدبه گزارش  حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ دوم مجتبى حسنى در تشريح این خبر اظهار کرد: خانم و آقاى جوانى با در دست داشتن مرجوعه قضايى به عنوان شاكى به پليس فتا شهرستان زاوه مراجعه نمودند و اعلام داشتند با توجه به اينكه فقط مدت يك هفته از ازدواج آنها مى‌گذرد، فردى در شبكه اجتماعى تلگرام به قصد مزاحمت با تهديد به انتشار عكس‌هاى عروسى و خانوادگى، قصد ايجاد مزاحمت و درخواست ارتباط نامتعارف و نامشروع را با همسر وى داشته است كه اين موضوع باعث نا آرامى در ابتداى زندگى آنها شده است.

وی افزود: با توجه به اظهارات شاكى، كارشناسان پليس فتا اقدامات فنى خود را آغاز و پس از بررسى‌هاى لازم پيرامون شناسايى پرونده مزاحم تلگرامى، متهمى در همين رابطه شناسايى و با هماهنگى قضايى وى را دستگير و به مكان پليس فتا منتقل نمودند.

اين مقام ارشد انتظامى ادامه داد: كارشناسان پليس فتا پس از بررسى‌هاى لازم و به دست آوردن ادله فنى از متهم توانستند سرنخ‌هايى از ارتباط فرد دستگير شده با دو متهم ديگر به دست آورده و علت اصلى افشاى تصاوير را پيدا نمايند و با دستگيرى دو متهم كه يك مرد و يك زن بود علت وقوع اين پرونده سايبرى كشف شد.

سرهنگ حسنی خاطر نشان شد: با توجه به ادله موجود و متهمين دستگير شده مشخص شد، نوعروس يا همان شاكيه براى دوست نزديك خود كه در مشهد زندگى مى‌كرده و نتوانسته در عروسى وى حاضر شود تعدادى از تصاوير خود را ارسال مى‌نمايد و دوست شاكيه با نگهدارى تصاوير داخل گوشى هنگام انتقال تصوير فرمى كه رييسش براى وى روى گوشى ارسال نموده تا اين فرم را از طريق نرم افزار sherit به دو همكار ديگر منتقل مى‌نمايد و طى اين فرايند متاسفانه دو همكار مرد وى شيطنت نموده و ديگر تصاوير ذخيره شده در گوشى وى را به دليل عدم آگاهى همكار خانمشان با كاركرد نرم افزار مربوطه، به گوشى خود منتقل می‌کنند.

وی افزود: در ادامه متهمین با دسترسى به تصاوير متوجه ازدواج يكى از اهالى روستاى خود مى‌شوند و از آنجايى كه با همسر شاكيه خصومت قبلى داشته براى برهم زدن زندگى وى از طريق ارسال تصاوير عروسى به همسر شاكى و درخواست‌هاى منافى عفت موجب آزار و اذيت وى مى‌شوند كه با تيز‌بينى و هوشيارى شاكى و همسرش و مراجعه به موقع به پليس فتا نه تنها زندگى آنها خدشه‌دار نشد بلكه با شناسايى و دستگيرى مجرمين با خيال راحت با كامى شيرين رهسپار سفر ماه عسل خود شدند.

سرهنگ حسنى در توصیه به کاربران گفت: همانگونه که بارها تکرار شده از ارسال تصاویر خصوصی خود برای دوستان و آشنایان خودداری نمائید چرا که شاید این افراد حساسیت لازم برای نگهداری از آن را نداشته باشند.

فرمانده انتظامى شهرستان زاوه ادامه داد: همچنین به هیچ عنوان تصاویر شخصی و خصوصی خود را بر روی گوشی تلفن و سیستم‌های که به اینترنت متصل است ذخیره نکنید چرا که احتمال سرقت از آنها وجود دارد. برای نگهداری این تصاویر از حافظه‌های جانبی مثل فلش‌مموری، هاردها و... استفاده کنید و این حافظه‌های جانبی را دور از دسترس دیگران و در جای امنی نگهداری کنید.

شايان ذكر است پليس فتا از كليه كاربران مى‌خواهد درصورت مشاهده موارد مشکوک از طریق سایت پلیس فتا به نشانى www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی آن را ثبت كرده و از آخرين رويدادها از جمله اخبار و حوادث سايبرى مطلع گردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار