چمران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

مردم ایران همچون گذشته روی شعار مرگ بر آمریکا پافشاری می‌کنند

عضو جمنا گفت: مردم ایران همچون گذشته روی شعار مرگ بر آمریکا پافشاری می‌کنند و می‌دانند آمریکا دشمن سرسخت‌شان است.

رمهدی چمران عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اظهارات ترامپ مبنی بر اینکه ایرانی‌ها در دوره من کمتر «مرگ بر آمریکا» می‌گویند، گفت: این اظهارات در ادامه حرکت‌ها و تلاش‌های بی نتیجه ترامپ علیه جمهوری اسلامی است.

وی ادامه داد: آنچه که در داخل کشور از مردم می‌بینیم برخلاف اظهارات ترامپ است و آنان همان نظر و حالتی که در اوایل انقلاب نسبت به آمریکا داشتند امروز هم همان حالت را دارند.

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب تصریح کرد: مردم در مذاکرات برجام، بد عهدی‌های آمریکا را دیدند و متوجه شدند که سیاست‌های آمریکا هیچ تغییری نکرده‌ بلکه دشمنی آنان نسبت به کشورمان بیشتر هم شده است.

چمران با بیان اینکه در برجام آمریکا قول‌هایی داد و به آن عمل نکردند و با تهدید مانع از همکاری های بین المللی با ایران شدند، تاکید کرد: مردم ما می‌دانند که آمریکا دشمن سرسخت‌شان است و متقابلا ملت ایران هم احساس دشمنی شدیدتری نسبت به آمریکایی‌ها دارند.

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب با اشار به اظهارات مکرون مبنی بر اینکه موفق نشدیم ترامپ را به ماندن در برجام متقاعد کنیم، گفت: رئیس‌جمهور فرانسه و کشورهای اروپایی که برای ماندن آمریکا در برجام در تلاش‌اند در واقع نقش خود را بازی می‌کنند و نباید باور کنیم که آنان به فکر ما هستند.

چمران با بیان اینکه اروپایی‌ها هم منافع خود را در نظر می‌گیرند، اظهار کرد: آنچه برای اروپایی‌ها مطرح نیست، منافع ماست. از ابتدای مذاکرات برجام این بحث مطرح بود که باید آمادگی لازم را داشته باشیم و همه پیشرفت‌هایمان را در گرو برجام ندانیم.

وی تصریح کرد: در جریان برجام، ایران به تعهداتش به سرعت عمل کرد و حتی به عقیده بنده بیش از اندازه عمل کرد. باید در مقابل آنان هم اقداماتی را انجام می‌دادند اما عمل نکردند.

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب ادامه داد: باید قاطعانه مسیر خودمان را دنبال کنیم و با انسجام ملی مقابل تهدیدهای پسابرجامی آمریکا بایستیم قطعا در این مسیر موفقیت برای ماست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۳ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
مرگ بر آمریکا