تعویض خط لوله انتقال آب هندیجان

فرماندار هندیجان از تعویض خط لوله آب ۳ کیلومتری که از ماهشهر به سمت هندیجان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، کوروش مودت، فرماندار هندیجان گفت: با دستور استاندار خوزستان قرار است آب شرب شهرستان هندیجان با تعویض خط لوله 3 کیلومتری که از ماهشهر به سمت هندیجان می‌آید، با دبی و فشار بیشتری از رودخانه کارون تامین شود تا مشکلات از نظر کمی و کیفی در بحث آب شرب شهرستان تا حدودی حل شود.

وی با اشاره انتقال آب با فشار بیشترافزود: به دلیل شکستگی‌ها و پیچ و خم‌هایی که در این خط لوله وجود دارد، امکان آن وجود ندارد تا آب انتقالی با فشار و دبی بیشتری به شهرستان داده شود.

مودت بیان داشت: حدود 40 درصد آب هندیجان از رودخانه کارون تامین می‌شود که دارای کیفیتی مطلوب است اما حدود 55 درصد آب شهرستان از پشت سد آسک تامین می‌شود و در زمان‌هایی که آب پشت این سد کاهش پیدا می‌کند، EC آب افزایش می‌یابد.

فرماندار هندیجان با اشاره به تامین آب از سد آسک عنوان کرد: این کار به دلیل آن است که به شهرستان قول داده شده تا از تیرماه آب موردنیاز هندیجان از رودخانه کارون تامین شود و دیگر برای تامین آب شرب هندیجان بر روی سد آسک تکیه نشود.

وی ادامه داد: همچنین در بحث برنامه‌های بلند مدت نیز قرار است آب هندیجان از طریق خط لوله محرم تامین شود تا به این ترتیب کل آب شرب موردنیاز این شهرستان از رودخانه کارون تامین شود اما این برنامه اندکی زمان بر است.

انتهای پیام/م

تامین آب شرب هندیجان از رودخانه کارون

برچسب ها: بحران آب ، آب شرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.