انتقاد آیت‌الله نوری‌همدانی نسبت به سردرگمی مردم در ادارات دولتی

آیت الله نوری همدانی گفت:ادارات دولتی باید در همان پله نخست کار مردم را پیگیری و رفع کنند و شهروندان را چند روز متوالی در پله‌های ادارات سردرگم نکنند.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛ آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار اعضای شورای شهر قم که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد،گفت: نامه حضرت امیرالمؤمنین (ع) به مالک اشتر منشوری کامل و جامع در مسئله مدیریت و حکمرانی است که باید همواره مورد توجه مسئولان و مدیران جامعه قرار گیرد، هیچ منشوری در دنیا به‌اندازه این نامه منشور و جامع نیست.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اهمیت مسئله تربیت و پرورش عنوان کرد: مسئله تربیت و به‌فعلیت رساندن استعدادهای ذاتی انسان ازجمله مهم‌ترین محورهای تصمیم‌گیری‌های مسئولان است که باید در راستای رسیدن به این هدف مهم تلاش کنند.

وی ادامه داد: آبادانی، توسعه و پیشرفت جامعه از دیگر وظایف و رسالت‌های مهم مجموعه مدیران شهری است، قلب مسئولان باید مملو از دوستی و محبت مردم باشد به هر میزان که محبت و مهر در بین قلوب مسئولان بیشتر باشد سرمایه اجتماعی بیشتری را نیز به دست می‌آورند که در این زمینه ادارات دولتی بسیار مهم است.

وی با اشاره به مفاد نامه امام علی(ع) به مالک اشتر ادامه داد:در مسئله بودجه‌بندی باید بودجه‌ای را تصویب کرد که نیازهای عمومی شهر و شهروندان را تأمین کند،بافت فرسوده شهر قم بسیار زیاد بوده که‌ ترمیم و اصلاح این بافت‌های قدیمی نیازمند تخصیص بودجه‌های ویژه‌ای است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: در مسئله بودجه‌ریزی باید اولویت‌بندی‌های شهری مورد توجه قرار گیرد و در این زمینه مسائل مهم و اساسی را در اولویت کاری خود قرار داد.

آیت‌الله نوری همدانی تأکید کرد: ادارات دولتی باید در همان پله نخست کار مردم را پیگیری و رفع نمایند و شهروندان را چند روز متوالی در پله‌های ادارات سردرگم نکنند، عدالت محوری و حرکت کردن بر محور این حق بزرگ الهی مهم‌ترین مسئله‌ای بوده که باید مدیران جامعه به دنبال آن بوده و هیچ‌گاه آن را پایمال نکنند.

استاد برجسته حوزه علمیه با تأکید بر جایگاه مردم در منطق اسلام یادآورشد: ستون دین در منطق اسلام عامه مردم هستند و در این‌بین خواص اهمیت ویژه‌ای ندارند باید قدردان تلاش‌ها و زحمات مردم بود و حقوق اساسی آن‌ها را لگدمال نکرد، در تمام مشکلات و مسائل مردم سپر دفاع از دین و مملکت هستند بنابراین هرگز نباید حقوق این افراد تضعیف یا پایمال شود.

انتهای پیام/ ح

انتقاد آیت‌الله نوری‌همدانی نسبت به بوروکراسی‌های اداری در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.