آیت‌الله نوری همدانی مطرح کرد:

تجسم تعالیم دینی در قالب موزه اقدامی ارزشمند و بی نظیر در کشور است

یکی از مراجع تقلید اظهار داشت:ارائه مفاهیم دینی در قالب های تجسمی و بصری از اهمیت بسیاری برخوردار است وتجسم تعالیم دینی در قالب موزه اقدامی ارزشمند و بی نظیر در کشور است.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛ آیت‌الله حسین نوری همدانی ،مرجع تقلید شیعیان سه شنبه شب در مراسم افتتاح موزه دین و دنیا که در مسجد مقدس جمکران برگزار شد، ضمن تقدیر از اقدامات صورت گرفته برای راه اندازی این موزه اظهار کرد: علمای دینی دارای فضیلت های مختلفی بوده اند و از جمله فضائل ایشان ارتباط مستمر با ائمه اطهار به شمار می رود.

وی با اشاره به اینکه ارائه مفاهیم دینی در قالب های تجسمی و بصری از اهمیت بسیاری برخوردار است، اضافه کرد: تجسم تعالیم دینی در قالب موزه اقدامی ارزشمند و بی نظیر در کشور است.

این مرجع تقلید ضرورت به نمایش گذاشته شدن آثار علما و فقها را مورد تاکید قرار داد و گفت: بسیاری از آثار علمای دینی هنوز ناشناخته بوده و حتی بخش قابل توجهی از این آثار ارزشمند در گذشته از کشور خارج شده و امروز در موزه های اروپا به نمایش گذاشته شده است.

وی با اشاره به اینکه آثار غارت آثار اسلامی را می توان در موزه های کشورهای دیگر به خوبی مشاهده کرد، گفت: بسیاری از آثار موزه های مهم کشورهای خارجی را آثاری از بزرگان اسلام تشکیل داده است.

آیت الله نوری همدانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه فقه شیعه در مرتبه والایی از اتقان قرار دارد گفت: وجود 57 هزار حدیث و روایت در مباحث علمی فقه شیعه موجب شده که این فقه از اصالت قابل توجهی برخوردار باشد.

وی با بیان اینکه فقه شیعی با هنر توام شده است، خاطرنشان کرد: هنرفقه شیعه استفاده از ظرفیت های هنری برای تجسم فقه و احکام اسلامی است و این مسئله موجب شده است که شاهد اثرگذاری بیشتری باشیم.

انتهای پیام/ت

فقه شیعه در مرتبه والای اتقان قرار دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.