دام های سبک علیه آبله واکسینه می شوند

رییس اداره دامپزشکی شهرستان دزفول گفت: طرح سراسری واکسیناسیون جمعیت گوسفند و بز علیه بیماری آبله در این شهرستان آغاز گردید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، دکتر محسن ورجاوند، رییس اداره دامپزشکی شهرستان دزفول با اشاره به اهمیت واکسینه دام علیه بیماری های واگیر بیان داشت: با بکارگیری حداکثری توان بخش دولتی در واحد پیشگیری از بیماری های دامی اداره دامپزشکی این شهرستان واکسیناسیون آبله آغاز شد.

وی با بیان اینکه این عملیات در بهار و تابستان انجام می شود تصریح کرد: کلیه دام های مناطق صعب العبور از جمله؛ احمد فداله و دره کاید علیه بیماری آبله واکسینه خواهند شد.

ورجاوند اذعان داشت: بیماری آبله دارای عامل ویروسی است و در صورتیکه در جمعیت دامی حساس که واکسن دریافت نکرده اند بروز کند واگیردار است و همین امر لزوم ایمن سازی سریع دام ها را افزایش می دهد.

رییس اداره دامپزشکی شهرستان دزفول، تب و بروز دانه های پوستی و حتی زیرپوستی و همچنین ایجاد دلمه در امعا و احشا و روده ها را از علائم بیماری آبله عنوان و اظهار کرد: همین علائم سبب اسهال، لاغری و مرگ و میر بخصوص در دام های سنین پایین می شود.

انتهای پیام/گ

واکسیناسیون دام علیه بیماری ها

برچسب ها: دامداری ، علوم پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.