تخصیص 12میلیارد ریال جهت مهار ریزگردها در ریگان

مدیر کل محیط زیست استان کرمان گفت: سند ریزگردها در استان تدوین و به شورای ملی گرد و غبار کشور ارسال شده است.

تخصیص 12میلیارد ریال جهت مهار ریزگردها در ریگانبه گزارش خبرنگار استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان جزینی زاده مدیر کل محیط زیست استان کرمان امروز در جلسه شورای اداری با موضوع مهار ریزگردها در ریگان ابراز کرد شهرستان ریگان کانون بحران ریزگردها در استان می باشد که جهت مدیریت بحران ریزگردها اعتبار به این شهرستان تخصیص یافته است .

وی تصریح کرد: سند ریزگردها در استان تدوین وبه شورای ملی گرد وغبار کشور ارسال شده است که در این امر 15دستگاه متولی اقداماتی جهت مهار ریزگردها انجام خواهند داد .

مدیر کل محیط زیست استان تصریح کرد: جهت مهار ریزگردها در ریگان برنامه های بلند مدت وکوتاه مدت در این شهرستان تدوین شده است .

جزینی زاده عنوان کرد: به زودی در شهرستان ریگان منطقه حفاظت شده ای راه اندازی خواهد شد .

وی افزود: دستگاه پایش غلظت ریزگردها در شهرستان ریگان راه اندازی شده است .

امام جمعه ریگان در این جلسه گفت: ریزگردها وطوفانهای شدید شن اسایش مردم این شهرستان را سلب نموده است که توجه ویزه مسولین را می طلبد .

حجت الاسلام علی رنجبر ماهانی اظهار کرد: با توجه به اینکه سد نسا بم در بالادست شهرستان احداث شده است باعث مشکلات زیست محیطی واز بین رفتن پوشش گیاهی وتلف شدن حیوانات نادر این شهرستان شده است .

وی بیان داشت: نگاه کردن به شهرستانها با نگاه عدالت محور باشد که این شهرستان توجه ویزه مسولین استان را می طلبد .
فرماندار ریگان در این جلسه با اشاره به اینکه طوفنهای شدید شن وریزگردها تا کنون 16روستا را خالی از سکنه نموده است بیان داشت 50روستای ریگان در محاصره شنهای روان وریزگردها قرار دارند .


امین باقری تصریح کرد: احداث کمر بند سبز در اطراف این شهرستان می تواند نقش به سزاییدر مهار ریزگردها وطوفانهای شدید شن در این شهرستان داشته باشد .

وی گفت: طی سال گذشته در این شهرستان 700هکتار نهالکاری و2هزار هکتار مالچ پاشی انجام شده است که امسال بیش از 3هزار هکتار مالچ پاشی در دستور کار قرار دارد .

رئیس دادگستری شهرستان ریگان در این جلسه با اشاره به اینکه یکی از بلاهای طبیعی که در این شهرستان وجود دارد طوفانهای شن وریزگردها می باشند .

امین سلطانی اظهار کرد: با توجه به کاهش نزولات جوی وخشک شدن سفرهای اب زیر زمینی جنگ اب در این شهرستان رخ داده است که بسیاری از پروندها در این زمینه وجود دارد .

وی افزود: نحوه ابیاری غیر صحیح برداشتهای بی رویه اب وعدم تمایل کشاورزان به سیستم های نوین ابیاری در این شهرستان مشکلاتی را در زمینه اب در ریگان به وجود اورده است .

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.