مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان:

بیش از ۲ میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند

مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان گفت: ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در این استان زیر پوشش بیمه سلامت هستند و از خدمات درمانی این بیمه استفاده می‌کنند.

محمد صفدری مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: از این تعداد یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر ساکن در مناطق روستایی و عشایر هستند که دولت به طور رایگان برای آنان دفترچه بیمه سلامت صادر کرده است.

وی افزود: علاوه بر روستاییان و عشایر برای ۳۵۰ هزار نفر از مردم محروم و فاقد توانایی مالی ساکن در شهر‌های سیستان و بلوچستان نیز به طور رایگان دفترچه بیمه سلامت همگانی صادر شده است تا مانند سایر بیمه شدگان از خدمات درمانی بهره گیرند.

وی با تاکید بر صیانت از حقوق بیمه شدگان و ارتقای کیفیت خدمات به مردم گفت: بیش از ۸۰ درصد هزینه‌های بستری بیمه شدگان توسط سازمان بیمه سلامت پرداخت می‌شود.

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایرانشهر نیز گفت: ۵۰ درصد جمعیت سیستان و بلوچستان زیر پوشش این دانشکده هستند.

دکتر مهران امینی فرد افزود: ۹ شهرستان جنوب سیستان و بلوچستان با جمعیت یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از خدمات بهداشتی و درمانی این دانشکده بهره‌مند هستند.

وی بیان کرد: پنج بیمارستان تخصصی و ۱۳۰ مرکز جامع سلامت خدمات بهداشتی و درمانی به مردم جنوب سیستان و بلوچستان را بر عهده دارند.

انتهای پیام/ع

۳۵۰ هزار نفر از مردم محروم دفترچه بیمه سلامت همگانی دریافت کردند

برچسب ها: بیمه ، علوم پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار