رئيس دانشگاه علوم پزشكى شهيدبهشتى؛

بيمارستان مدرن آموزشى نداريم/ ٥٨ درصد بيماران بسترى در بيمارستان هاى علوم پزشكى شهيدبهشتى ارجاعى هستند/ نبايد درمان بر آموزش پزشكى سايه بيندازد

آقاجانى گفت: بايد مراقبت كنيم تا خدمات درمانى بر آموزش پزشكى سايه نيندازد،باید از فرصت ادغام درمان و آموزش پزشكى استفاده كرد.
 
به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آقاجانى رئيس دانشگاه علوم پزشكى شهيدبهشتى در سيزدهمين جشنواره آموزش پزشكى دانشگاه علوم پزشكى شهيدبهشتى كه در دانشكده پزشكى برگزار شد، گفت: پس از انقلاب اسلامى شاهد تحول بزرگى در آموزش پزشكى بوديم، ادغام درمان و آموزش پزشكى فرصت هاى خوبى در اين حوزه ايجاد كرد.

وى ادامه داد: گسترش علوم پزشكى بسيار چشم گير بوده است و اكنون در اين حوزه نياز به اعزام بيمار به خارج از كشور نداريم و نه تنها بيماران براى درمان به خارج اعزام نمى شوند بلكه ساليانه چند هزار نفر براى دريافت خدمت به ايران سفر مى كنند، همچنين گسترش شبكه بهداشتى و دانشكده هاى علوم پزشكى براى تامين نياز حوزه سلامت و توسعه مراكز تحقيقاتى و پزشكى رخ داده است.

آقاجانى با بيان اينكه بايد مراقبت كنيم تا خدمات درمانى بر آموزش پزشكى سايه نيندازد، گفت: بايد از فرصت ادغام درمان و آموزش پزشكى استفاده كرد ولى به هرحال اين موضوع نوعى دغدغه محسوب مى شود و در زمان كمبود منابع مالى مى تواند آموزش پزشكى را تهديد كند، بايد طورى عمل كنيم كه اگر آسيب هايى از اين دست داريم از فرصت هاى ادغام استفاده و از تهديدها دورى كنيم.

رئيس دانشگاه علوم پزشكى شهيدبهشتى با بيان اينكه ما اكنون ١٤ هزا دانشجو داريم، گفت: علوم پزشكى شهيدبهشتى ١٣ دانشكده، ١٤٠٠ عضو هيئت علمى و ٢٨٥ رشته تحصيلى، ٧٠ مركز تحقيقاتى و بيش از ٥٠ پژوهشكده دارد.

وى يكى از اهداف مهم دانشگاه علوم پزشكى شهيدبهشتى راعبور از دانشگاه نسل يک و ٢ و حركت به سمت دانشگاه نسل ٣ و ٤ دانست و گفت: بايد به سمت دانشگاه كارآفرين كه خلق ثروت می‌كند، گام برداريم.

آقاجانى با بيان اينكه علوم پزشكى شهيدبهشتى داراى گروه هاى علمى و استادان برجسته اى است، گفت: بسيارى از استادان ما در عرصه علمى و آموزشى خوش درخشيدند و ما گروه هاى آموزشى برجسته اى داريم كه بسيارى از بوردهاى اصلى در حوزه تخصص و فوق تخصص را در كشور رهبرى مى كنند.

وى عنوان كرد: علوم پزشكى شهيدبهشتى ١٣ دانشكده در سطح تهران دارد كه در ١٠ نقطه شهر پراكنده هستند كه اداره آنها پرهزينه است، دانشگاه از نظر منابع مالى مشكل دارد و ما ٥٠ درصد كسرى بودجه حقوق اعضاى هيئت علمى را از منابع اختصاصى تامين كرده ايم.

نسبت استاد به دانشجو در علوم پزشكى شهيدبهشتى مناسب نيست

رئيس دانشگاه علوم پزشكى شهيدبهشتى با اشاره به كمبود هيئت علمى در برخى گروه هاى پزشكى گفت: نسبت استاد به دانشجو در علوم پزشكى شهيدبهشتى مناسب نيست و بايد نسبت به بهبود آن تلاش كنيم، ما متاسفانه از نظر زيرساخت هاى فيزيكى، نيروى انسانى و تجهيزاتى مشكلات بسيارى داريم.

آقاجانى با بيان اينكه ما يک بيمارستان مدرن آموزشى كه همه گروه هاى بالينى را در برگيردنداريم، گفت: بيمارستان هاى ما براى بيمارستان آموزشى طراحى نشده اند و بايد تلاش كنيم نقاط ضعف را با برنامه ريزى ها رفع كنيم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه در نیمه دوم سال 96 در حوزه آموزش برنامه‌هایی در این دانشگاه اجرا شد، گفت: راه‌اندازی مرکز امور هیات علمی، هیات ممیزه در سال 96 دچار رکود شده بود و اهداف جدید هیات ممیزه را صادر کردیم که در مجموع 17 استاد ارتقاء درجه پیدا کردند.

آقاجانی افزود: در حال حاضر در حال ارتقاء هرم اعضای هیات علمی هستیم و اعضای هیات جذب ما تشکیل شده‌اند. در این راستا 40 نفر جذب شدند و 20 پرونده در دست رسیدگی قرار دارد.

وی با بیان اینکه جذب اعضای هیات علمی نخبه در دستور کار است، خاطرنشان کرد: برای ارتقاء آموزشی، پژوهشی و بین‌المللی نیاز به ستاره‌های علوم پزشکی داریم و دانشگاه مسیر میانبری را فراهم کرده است تا با سرعت زیاد این نخبگان را از خارج و داخل جذب کند و 80 کرسی هیات علمی نیز برای سال جدید در نظر گرفته شده است و 350 نفر نیز درخواست جذب داده‌اند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار