معاون درمان وزارت بهداشت مطرح کرد؛

توسعه ۱۸۰ اورژانس بیمارستانی تا پایان دولت دوازدهم/ تامین هزینه تجهیز اورژانس‌ها از یک درصد ارزش افزوده یارانه‌ها

جان‌بابایی با بیان اینکه از تجهیز و توسعه 180 اورژانس بیمارستانی تا پایان دولت دوازدهم خبر داد.

تجهیز و توسعه 180 اورژانس بیمارستانی تا پایان دولت دوازدهمبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ قاسم جان‌بابایی معاون درمان وزارت بهداشت صبح امروز در حاشیه مراسم افتتاح بخش‌های اورژانس ارتوپدی و مراقبت‌های روزانه بیمارستان شهدای تجریش که در ساختمان مرکزی این بیمارستان برگزار شد در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: بیمارستان شهدای تجریش یکی از بهترین مراکز جراحی کشور در زمینه عروق بوده و تا به امروز خدمات خوبی به مراجعان ارائه داده است.

وی ادامه داد: بیمارستان شهدای تجریش پذیرای همه بیماران از سراسر کشور در زمینه قلب و عروق و سرطان است و امروزه با افتتاح بخش اورژانس ارتوپدی دیگر بیماران تروما به بیمارستان‌های دیگر جهت درمان منتقل نمی‌شوند.

معاون درمان وزارت بهداشت درخصوص سند توسعه درمان شهر تهران گفت: سند توسعه درمان  ویژه دانشگاه علوم پزشکی تهران، ایران و شهید بهشتی تدوین و به تایید وزارت بهداشت رسیده است و این سند در راستای جبران عقب‌ماندگی و توسعه بخش‌های ام‌آر‌آی، سی‌تی‌اسکن، دی‌کر (مراقبت‌های روزانه) بیمارستان‌های شهر تهران آماده شده است.

بیمارستان شهدای تجریش؛ مرکز ترومای شمال و شمال شرق تهران

جان‌بابایی با اشاره به اینکه بیمارستان شهدای تجریش مرکز ترومای شمال و شمال شرق تهران است و به همین دلیل این مرکز مراجعان زیادی دارد، اظهار کرد: اورژانس هر بیمارستان یکی از بخش‌هایی است که می‌تواند رضایت مردم را درک کنند و تا پایان دولت دوازدهم قرار است بیش از 180 اورژانس توسعه و تجهیز شوند که امروزه بیش از نیمی از این اورژانس‌ها به بهره‌برداری رسیده است.

معاون درمان وزارت بهداشت ادامه داد: تجهیز مراکز تروما و بخش‌های ویژه اورژانس در حال انجام است و اگر تامین منابع مالی انجام شود راه‌اندازی سایر قسمت‌ها نیز طی یک سال آینده انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: بر اساس پیش بینی ها قرار است هزینه تجهیز اورژانس‌ها  از محل یک درصد ارزش افزوده یارانه‌ها به وسیله سازمان برنامه و بودجه پرداخت شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار