اغفال شهروندان به بهانه برنده شدن در سفر عتبات عالیات

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند از افزایش جرائم رایانه ای و کلاهبرداری های اینترنتی طی چند ماه گذشته در شهرستان زرند خبر داد.

اغفال شهروندان به بهانه برنده شدن در سفر عتبات عالیاتبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ؛  سید مهدی قویدل دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند از افزایش جرائم رایانه ای و کلاهبرداری های اینترنتی طی چند ماه گذشته در شهرستان زرند خبر داد و افزود:افراد فرصت طلب و سود جو با استفاده ازنام رادیو جوان اقدام به اغفال شهروندان زرندی کرده اند.

 قویدل گفت: دادستانی با جدییت پیگیر موضوع است وشناسایی این افراد که عمدتا در خارج از استان و شهرستان می باشند در دستور کار ویژه قرار گرفته است.

وی به تشکیل بالغ بر 20فقره پرونده در رابطه با کلاهبرداری اینترنتی طی چندماه گذشته در این شهرستان اشاره کرد و گفت: علیرغم تکذیب رادیو جوان واطلاع رسانی موضوع از سوی مسئولین این رادیو ،متاسفانه بیشترین آمار پرونده ها مربوط به سوء استفاده از نام این رسانه بوده است.

این مقام قضائی اعلام کرد:افراد فرصت طلب و سود جو با اغفال شهروندان به بهانه برنده شدن در سفر عتبات عالیات و یا جوایز نقدی وغیر نقدی دیگر،قربانیان خود را به پای دستگاه های خود پرداز می کشانندوبا اخذ اطلاعات حساب آنها اقدام به تخلیه و انتقال موجودی حساب آنان می نمایند.

قویدل گفت : متاسفانه در این خصوص افراد زیادی حتی از بین افراد تحصیل کرده در دام شیادان و کلاهبرداران گرفتار شده اند که در این خصوص نیاز به اطلاع رسانی و آگاه سازی شهروندان داریم.

دادستان زرند گفت:ضرورت دارد مردم به این نوع تبلیغات چه از طریق فضای مجازی،اینترنت و یا ارسال پیامک ویا تماس تلفنی پاسخ مثبت ندهند و بر فرض اینکه احتمال صحت می دهند موضوع را از طریق مراجعه حضوری به مرجع مورد ادعا پیگیری نمایند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند در پایان از مردم شریف این شهرستان خواست در صورت تماس تلفنی سریعا موضوع را به مراجع انتظامی و قضائی اعلام کنند.


انتهای پیام/س

به نام رادیو جوان به کام کلاهبرداران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار