رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در بوشهر؛

اجرای طرح تعطیلات زمستانه در جنوب کشور

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: طرح تعطیلات زمستانه با تصویب دولت و مجلس برای استفاده گردشگری از نیمه دوم سال در جنوب کشور اجرا می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی اصغر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در همایش ملی علمی و فرهنگی خلیج فارس در دانشگاه خلیج فارس بوشهر با بیان اینکه نام مردم استان بوشهر در عرصه مبارزه با متجاوزان ثبت شده است اظهار داشت: این استان نماد مبارزه با استعمار و روحیه سلحشوری و دفاع از آب و خاک و خلیج فارس است.

معاون رئیس جمهور، شهید رئیسعلی دلواری را سردار بزرگ مبارزه با استعمار دانست و گفت: نام این شهید در پهنه خلیج فارس و ایران اسلامی ثبت است و این مبارز شاهدی گویا در استعمار ستیزی و دلیری ایرانیان به ویژه مردم استان بوشهر است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه ایرانیان همیشه با خلیج فارس در تعامل بوده‌اند گفت: از اواخر هزاره ششم، مردم ایران با خلیج فارس زندگی کردند و آثار مهم تاریخی در این زمینه درجهان وجود دارد.

مونسان، خلیج فارس را آبراه استراتژیک و حیاتی دانست و تصریح کرد: این آبراه مهم و استراتژیک اگرچه از دریای عمان سرچشمه می‌گیرد، ولی در باطن در میراث فرهنگی و طبیعی کشور نشان از عظمت ایرانیان است.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه خلیج فارس دارای منابع مهم و سرشاری در حوزه انرژی است افزود: این آبراه همیشه در توسعه و پیشرفت کشور نقش داشته و بخشی از خلیج فارس و جزایر خلیج فارس مربوط به جمهوری اسلامی و جزء املاک لاینفک ایران است.

وی با اشاره به نقش مهم گردشگری در اقتصاد جهان گفت: بر اساس آمار‌ها گردش مالی گردشگری جهان افزون بر ۲۴۰۰ میلیارد دلار است که تا ۷۰۰۰ میلیارد دلار می‌تواند افزایش یابد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به نقش مهم گردشگری در ایجاد اشتغال پرداخت و بیان کرد: گردشگری در جهان ۱۰۸ میلیون نفر اشتغال ایجاد کرده که تا ۲۰۹ میلیون نفر قابل افزایش است در واقع از هر ۱۱ شغل یک شغل آن در حوزه گردشگری است.

مونسان افزود: اهمیت بخش اقتصادی گردشگری به گونه‌ای که در جایگاه سوم اقتصاد جهان قرار دارد.

وی، با بیان اینکه صنعت گردشگری درآمدزا است گفت: صنعت گردشگری در اقتصاد جامعه نقش مهم و تاثیرگذاری دارد و سبب رونق اقتصادی جامعه می‌شود.

معاون رئیس جمهور به کارکرد اجتماعی و فرهنگی صنعت گردشگری پرداخت و تصریح کرد: توزیع عادلانه ثروت یکی از مزیت‌های صنعت گردشگری است و دارای اهمیت اجتماعی بالایی است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری جایگاه خلیج فارس در عرصه صنعت گردشگری را مورد اشاره قرار داد و گفت: دانش و مهارت دریایی، کشتی سازی و لنج سازی از مهارت‌های مهم ایرانیان است که استان بوشهر در این عرصه دارای جایگاهی است.

مونسان با بیان اینکه مهارت‌های دریایی ایرانیان به ثبت جهانی یونسکو رسیده است تصریح کرد: بنادر سیراف، غار نمک، گنبد نمکی جاشک و برخی دیگر از آثار در عرصه خلیج فارس در نوبت ثبت یونسکو قرار دارد.

وی، با بیان اینکه صنعت گردشگری با رویکرد دریا محوری مورد توجه قرار دارد خاطر نشان کرد: استان بوشهر در عرصه گردشگری دریایی در حوزه کرانه و سواحل خلیج فارس از ظرفیت مهمی برخوردار است.

معاون رئیس جمهور از اجرایی شدن طرح تعطیلات زمستانه در جنوب کشور خبر داد و تصریح کرد: طرح تعطیلات زمستانه با تصویب دولت و مجلس برای استفاده گردشگری از نیمه دوم سال در جنوب کشور اجرا می‌شود.

مونسان با بیان اینکه این طرح به اقتصادی مناطق جنوبی کشور کمک می‌کند گفت: ۴ استان جنوبی کشور مشمول طرح تعطیلات زمستانه در نیمه دوم سال می‌شوند که امید می‌رود نمایندگان مجلس در تصویب این طرح کمک کنند.

انتهای پیام/ی

 

طرح تعطیلات زمستانه تصویب شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.