امام جمعه کرمان؛

غرب به دنبال برهم زدن انسجام ملی است

امام جمعه کرمان گفت:غربی ها به دنبال برهم زدن انسجام ملی ما هستند وبرخی در داخل انسجام ملی برایشان مهم نیست.

غرب به دنبال برهم زدن انسجام ملی استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرمان گفت: آمریکایی‌ها مدت‌ها ما را تهدید می‌کردند و در مورد برجام فشار‌های فراوانی آوردند وتحریم‌های فراوانی برای ما رقم زدند ودراین خصوص حرف‌های زیادی زدند.

وی افزود: از سال ۸۲ مذاکرات شروع شد، غربی‌ها و آمریکایی‌ها به صورت جدی دنبال این هستند که جمهوری اسلامی را براندازی کنند و اگربه براندازی موفق نشدند، لااقل جمهوری اسلامی را مهار کنند و برای این کار چند مسئله در دستور کارشان است.

وی لزوم هوشیاری در برابرفتنه‌های دشمن را خواستار شد واظهارداشت: ما باید با هوشیاری درمقابل فتنه‌ها ودسیسه‌های دشمن مقابله کنیم و انقلاب را به دست امام زمان عجل الله تعالی برسانیم.

خطیب جمعه کرمان با اشاره به اینکه غربی‌ها انسجام ملی ما را نشانه گرفتند تصریح کرد: غرب در واقع به دنبال چالش کشیدن اساس دین ونظام است، لذا همه باید منافع ملی را بر منافع شخصی و جناحی ترجیح داده در غیر این این صورت انسجام ملی ما دچار مشکل می‌شود لذا در هر موقعیتی منافع ملی را در نظر بگیریم هرچند که بعضی‌ها ادعا می‌کنند، اما منافع ملی را در نظر نمی‌گیرند.

نماینده، ولی فقیه در استان کرمان افزود: محوریت کار در کشورما باید ولایت فقیه باشد ودرتوجه به ولایت فقیه باید به مسائلی که ایشان مطرح می‌کنند درخصوص استفاده از کالای ایرانی دقت کنیم.
حجت الاسلام علیدادی سلیمانی تاکید کرد:برخی می‌خواهند اقتصاد مبنی بر داخل را کم رنگ کنند لذا باید به کالای ایرانی توجه کنیم و تا زمانی که تولید داخلی داریم از مشابه خارجی استفاده نشود.
وی از تولید کنندگان نیزخواست کالا‌هایی متناسب با شان ایران تولید کنند تا مردم به راحتی برای خرید کالای ایرانی اقدام کنند.
وی درخصوص مهار توان موشکی ایران توسط دشمنان قسم خورده اشاره کرده وگفت: وقتی توان دفاعی بالا باشد دشمن حساب کار خود را می‌کند.
خطیب جمعه کرمان تصریح کرد: مسئولین باید مراقب باشند تا بین آن‌ها با مردم فاصله نیفتد و خوی اشرافی گری که مورد انتقاد حضرت امام بود دربین آن‌ها وجود نداشته باشد.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با بیان اینکه دشمن به دنبال آن است جلوی نفوذ منطقه‌ای ایران را بگیرد اظهار داشت: ایران دنبال نفوذ در منطقه و دیگر مسائل نیست، ولی دشمن شیطنت‌هایی دارد درخصوص بحث هسته‌ای نیزدشمن نمی‌خواهد ما در این زمینه پیشرفت کنیم؛ امیدواریم با درایت رهبری، این انقلاب به دست صاحب اصلی آن برسد.



وی سپس به تاثیر گناهان درزندگی انسان اشاره کرد وگفت:لغزش‌ها به واسطه گناهان ایجاد می‌شود وبرخی از گناهان نیز درهمین دنیا فرد را به مجازات نزدیک می‌کند که در قرآن درخصوص اقوامی که در دنیا مجازات شدند به تفسیر صحبت شده است.

امام جمعه کرمان با اشاره به روز بزرگداشت شیخ صدوق و کلینی که به جهان اسلام خدمات زیادی داشت و شاگردان بزرگی تربیت کرد گفت: امثال این بزرگواران برای اسلام تلاش زیادی کردند وامیدواریم مورد بخشایش ورحمت الهی واقع شوند.
انتهای پیام/ح

برهم زدن انسجام ملی هدف غربی هاست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار