حمایت سخنگوی دولت انگلیس از برجام

ادوین ساموئل اعلام کرد لندن از توافق هسته‌ای ایران حمایت می‌کند.

حمایت سخنگوی دولت انگلیس از برجامبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، ادوین ساموئل -- سخنگوی دولت انگلیس در امور خاورمیانه – اعلام کرد لندن از توافق هسته ای ایران حمایت می کند.

ساموئل گفت :« موضع دولت انگلیس درباره توافق هسته ای با ایران روشن است و ما از این توافق بین جامعه بین المللی و ایران حمایت می کنیم. همچنین ما از سازو کار بازرسی و تحقیق در چارچوب برجام حمایت می کنیم. از نظر ما به سود منافع انگلیس یا منافع ملی کشورهای خلیج (فارس) یا ایران نیست که این توافق پایان یابد.»

ساموئل همچنین تاکید کرد کشورش از تمام وزن خود با همپیمانانش از اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد به ویژه آمریکا برای ادامه دادن به حمایت از این توافق استفاده خواهد کرد. وی اضافه کرد :« تردیدی وجود ندارد که سازمان ملل متحد در این توافق نقشی ریشه ای دارد چرا که سازمان ملل متحد اعتبار این توافق را با خود دارد و بدون حمایت شورای امنیت سازمان ملل مطمئنا توان این توافق تا حدودی کاهش می یابد. بنابراین ما از تمام توان و تاثیر خود از طریق دولت انگلیس به عنوان عضو دائم شورای امنیت استفاده می کنیم تا بر همه همپیمانان خود به ویژه پنج عضو دائم شورای امنیت برای ادامه حمایت آنها از این توافق تاثیر بگذاریم.»

انتهای پیام/

حمایت لندن از توافق هسته ای ایران

برچسب ها: انگلیس ، برجام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار