رئیس‌جمهور فرانسه خروج آمریکا از برجام را به باز کردن جعبه پاندورا تشبیه کرد

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در مصاحبه‌ای با اشپیگل تهدید‌های ترامپ برای خروج از برجام را همانند باز کردن جعبه پاندورا عنوان کرد.

رئیس‌جمهور فرانسه خروج آمریکا از برجام را مثل باز کردن جعبه پاندورا توصیف کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از نشریه هیل، امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در مصاحبه‌ای با اشپیگل تهدید‌های ترامپ برای خروج از برجام را به باز کردن جعبه پاندورا* تشبیه کرد.

وی همچنین ادامه داد: «اینکه می‌بینم ترامپ، توافق هسته‌ای با ایران را به خاطر آنکه توسط رئیس جمهور سابق آمریکا حاصل شده فاجعه یا کابوس می‌خواند، من را بسیار ناراحت می‌کند.»

مکرون خاطر نشان کرد که در ماه سپتامبر تلاش کرده ترامپ را به ماندن در برجام و گسترش دادن آن قانع کند، و همچنین گفت: «در آن زمان ترامپ با این درخواست مخالفت کرد.»

اشپیگل نوشته آمریکا و اروپا خواهان بسط برجام هستند. به همین دلیل مکرون در سفرش به آمریکا از "توافق جدید" در خصوص برجام سخن به میان آورد.

*جعبه پاندورا در اساطیر یونانی جعبه‌ای حاوی تمام بلاهای بشری است که به‌دست زنی به نام پاندورا گشوده شده و به زمین سرازیر می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۲ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷
به جهنم که بلاهای عالم سرتون میاد حقتونه
میخواستین افسارتونو ندین دست این دیوونه ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۱ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷
وقتی عقلتونو میدین دس یه بی عقل نتیجه اش بهتر از این نمیشه که همه تونو نادون فرض میکنه که گول ما رو خوردین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۷ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷
جعبه پاندورا رو شماها قبلا باز کردین و هیلای داعشو آزاد کردین و دنیا رو به آتیش کشیدین و به جز ما هم کسی نمیتونه این هیولا رو نابود کنه و اگه عقل داشته باشین علیه ما کاری نمیکنین
آخرین اخبار