مشکل اشتغال و مسکن جوانان حل شود

تاکید بر لزوم حمایت کالای ایرانی، ضرورت رفع مشکل اشتغال و تاکید بر تامین مسکن جوانان از جمله موضوعات مهم مطرح‌شده در نماز جمعه عسلویه و آبدان است.

مشکل اشتغال و مسکن جوانان حل شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر ،  حجت‌الاسلام سیدعلی هاشمی نژاد در خطبه‌های امروز نماز جمعه عسلویه اظهار داشت: برای حمایت از کالای ایرانی همه تصمیم بگیرند از کالای ایرانی استفاده کنند. دولت و موسسات بزرگ از جنس ایرانی استفاده کنند. اگر می‌خواهیم فرزند و جوان کارگر خودمان از بیکاری نجات پیدا کنند همین حمایت از کالای ایرانی است.

وی ادامه داد: بیکاری مضرات زیاد اجتماعی، امنیتی و اخلاقی و... زیادی دارد و خیلی از این فسادهای اخلاقی و هنجارشکنی‌ها مربوط به موضوع بیکاری است. دشمن با ما در جنگ اقتصادی است و راه مقابله با دشمن همین حمایت از کالای ایرانی است.

امام جمعه عسلویه افزود: به جای برگزاری کنسرت‌ها و صرف هزینه‌های هنگفت که باعث هیاهو و گناه می‌شود به فکر معیشت مردم باشیم. گره کار جوان بیکار با کنسرت باز نمی‌شود. اشتغال و مسکن و ازدواج جوان را هموار کنیم تا روحیه‌اش بهتر شود.

هاشمی‌نژاد به بحث بلاتکلیفی برخی ادارات شهرستان عسلویه اشاره کرد و گفت: تکلیف اداره تبلیغات اسلامی و اداره ارشاد اسلامی مشخص شود. یک دوره‌ای این اداره ارشاد عنوانی داشت اما دیگری خبری نیست اگر بنا است معطل بماند جمع کنند.

وی اضافه کرد: اداراتی که نمایندگی داده‌اند یا بنا است نمایندگی بدهند گره‌گشا نیست. اداره مستقل با چارت تشکیلاتی و امکانات بدهند. بعضی می‌گویند فلان مدیرکل گفته اینجا عسلویه است امکانات و جا بدهند تا اداره راه بیفتتد. این چه حرفی است، وظیفه شما مدیرکل است که امکانات بیاورید. اگر نمایندگی به اداره مستقل تبدیل نشود دردی دوا نمی‌کند.

امام جمعه عسلویه به بحث مشکل کمبود زمین در شهرستان عسلویه اشاره کرد و خواستار تعامل بنیاد مسکن و منابع طبیعی برای رفع مشکل زمین برای مسکن جوانان شد و بیان کرد: تعلل در این زمینه نوعی خیانت است.

وی به مشکل جاده‌های ارتباطی شهرستان نیز اشاره کرد و خواستار تعریض جاده حد فاصل بندو تا بزباز شد و افزود: این جاده باید دوبانده شود زیرا ترافیک وترددهای زیادی در این مسیر است و مشکلاتی برای مردم به وجود آورده است.

امام جمعه عسلویه از موضع گیری فرمانده ارتش در ایجاد وحفظ وحدت در نیروهای مسلح تشکر کرد و ادامه داد: از فرمانده معزز و معظم ارتش سرلشکر موسوی تشکر می‌کنم همانطور که رهبرانقلاب هم موضع گیری ایشان را قدردانی کردند که با موضع‌گیری مشت محکمی بر دهان یاوه گویان کوبید.

وی با تقدیر از برگزاری برنامه‌های اعیاد شعبانیه، تصریح کرد: جشن هرچه مردمی‌تر باشد و مردم پای کار باشند بهتر است اما از برخی ادارات و نهادها توقع داریم جایشان درصدر چنین مراسمی باشد و خودشان مجری برنامه‌ها باشند. برخی مسئولین در مراسمات ناپیدا بودند و حضورشان کمرنگ بوده است.

لزوم حمایت از کالای ایرانی

حجت الاسلام محمد حمیدی نژاد در خطبه‌های امروز نماز جمعه آبدان با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب در دیدار با کارگران اظهار داشت: وجود کارگر فعال برای تولید در هر زمینه‌ای ارزشش برای کشور از منابع زیر زمینی بیشتر است. این اعتقاد رهبر است.

وی اضافه کرد: کارگری که در تولید تلاش می کند، از منابع زیر زمینی طلا و نفت و مانند آن بهتر است. این اعتقاد امام را اگر مسئولین هم داشتند مشکل اقتصادی نداشتیم. رهبری فرمودند که باید دست شما کارگران را بوسید. چیزی که امام راحل هم فرموده بود. بوسه نائب امام زمان بر دستی که تلاش می کند تا از وابستگی اقتصادی به بیگانه رها کند.

امام جمعه آبدان بیان کرد: وقتی می گویم حمایت از کالای ایرانی یا و باور نمی‌کنند یا تصدیق نمی‌کنند یا عمل نمی‌کنند. وقتی مشابه جنسی در داخل هست، کیفیت مانند خارجی یا بهتر هم دارد، چرا برخی پول خود را در کمپانی های خارجی می ریزند؟ فرانسوی‌ها می‌گویند ما اگر جنس خودمان چند برابرخارجی باشد می خریم. چرا این تفکر در ذهن ما نیست.

وی تاکید کرد: اگر ما هزینه می کنیم و جنس ایرانی بخریم فرزندان خودمان سر کار می رود. راه مقابله با دشمن هم همین اقتصاد است. آمریکا از طریق اقتصادی به جنگ ما آمده است. مردم هم اگر ببینند مسئولان اصرار بر تولید داخل دارند همراهی می‌کنند. مسئولان در اولویت خود کالای خارجی قرار داده اند. مسئول، خوودرو و لباس و محل زندگی اعضای خانواده را خارج انتخاب می‌کند.

حمیدی‌نژاد گفت: به فرموده رهبری، از چیزهایی که درباره حمایت کالای ایرانی توجه شود جلوگیری از ورود قاچاق است. در دولت این عزم جدی وجود ندارد. واردات چوب و سنگ پا یک درد است و در دولت به آن توجه نمی شود.

انتهای پیام/م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.