نه به كتاب نخواندن؛

کتاب خواندن، مهم‌تر از کتاب خریدن است

یک نویسنده، روزنامه‌نگار و مترجم گفت: من امیدوارم که مردم کتاب بخرند و کتاب بخوانند؛ چون کتاب خواندن بسیار مهم‌تر از کتاب خریدن است.

کتاب خواندن، مهم‌تر از کتاب خریدن استبه گزارش حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسین یعقوبی؛ نویسنده، روزنامه‌نگار و مترجم با اعلام خوشحالی از استقبال گرم مخاطبان از نمایشگاه كتاب گفت: ایراد بسیاری از آدم‌هایی که بسیار صحبت می‌کنند، این است که بسیار کم کتاب می‌خوانند و این دو موضوع رابطه‌ی مستقیمی با هم دارند.

یعقوبی درباره‌ تاثیرگذاری شعار نمایشگاه امسال «نه به کتاب نخواندن» بر مردم اظهار کرد: تا زمانی که نیاز کتاب‌خواندن در مردم ایجاد نشود، هیچ نکته‌ای تاثیرگذار نیست. من به عنوان یک نویسنده با ارائه‌ کار خوب و ارتباط بهتر با مخاطب، سعی می‌کنم که سهم خودم را در تشویق مردم به کتاب‌خوانی انجام بدهم.

اين نویسنده‌ ادامه داد: کتاب باید تبدیل به یک ارزش شود نه اینکه ما هر وقت بیکار و بی‌حوصله هستیم به سراغ کتاب خواندن برویم. وقتی مردم کتاب بخوانند، عمیق می‌شوند و به راحتی حکم و نظر نمی‌دهند و بیشتر به حرف‌هایشان فکر می‌کنند.

یعقوبی در پایان پیغامی با محتوای «مردم، علاوه‌براینکه کم کتاب می‌خوانید، کتاب بد هم زیاد می‌خوانید» را برای اهالی کتاب‌خوان بیان و خاطرنشان کرد: بسیاری از کتاب‌های بازاری و رمان‌های زرد تیراژ بالایی دارند، در صورتی که هیچ محتوا و مضمونی ندارند. البته قسمتی از این قضیه هم به مد شدن بازمی‌گردد چراکه؛ مردم به موضوع و نویسنده‌ی کتاب دقت نمی‌کنند و بیشتر تیراژ بالا و موارد دیگر برایشان مهم است. من به مردم پیشنهاد می‌کنم که کتاب خوب بخوانند و سطحی فکر نکنند.

گفتنی است، سی‌و‌یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «نه به کتاب نخواندن» از تاریخ 12 تا 22 اردیبهشت ماه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

اظهار نظر يك نويسنده درباره رمان های عامه پسند

 

برچسب ها: کتاب ، نمایشگاه کتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار