کشف سرنخ سرطان با آزمایش خون

عضو گروه ژنتیک دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: علم تشخیص برخی سرطان‌ها از طریق آزمایش خون یک شیوه تشخیصی بر مبنای تکنولوژی است و از نظر علمی دانشگاه مشهد با قابلیت‌های خود در آینده این جایگاه را دراین زمینه کسب کرده است.

کشف سرنخ سرطان با آزمایش خونبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، دکتر محمد امین کراچیان افزود: بخشی از پیدایش سرطان ژنتیکی است و به تغییرات در هسته سلول‌ها و عوامل محیطی باز می‌گردد. برای شناسایی این افراد بر اساس تحقیقات می‌توانیم در حالی که فرد علامتی ندارد و غربالگری‌ها به شکل مرسوم انجام می‌شود سراغ ژن‌ها برویم.

وی ادامه داد:هدف ما این است که به کمک ژنتیک تغییرات را شناسایی و قبل از ایجاد توده با نمونه گیری مایع به تشخیص بیماری بپردازیم امری که اکنون پس از ایجاد توده با نمونه برداری از آن نوع سرطان را شناسایی می‌کنند.

عضو گروه ژنتیک دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:شناسایی سرطان از طریق خون برای برخی سرطان‌ها انجام شده و سازمان غذا و داروی آمریکا این موفقیت را اعلام و در برخی کشور‌های اروپایی و چین در حال انجام است. این علم هنوز جایگزین نمونه برداری از بافت سرطانی نشده است، اما کمک کننده بوده و بر بهبود کیفیت و دقت کار تاثیر گذار است.

دکتر کراچیان خاطر نشان کرد: علم ژنتیک این کمک را می‌کند تا افراد در معرض خطر و دارای احتمال بالای ابتلا به سرطان را شناسایی کنیم.
 
انتهای پیام// ج.ر
 

شناسایی افراد در معرض ابتلا به سرطان به کمک علم ژنتیک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.