کسب رتبه دوم استان یزد در زمینه کاهش پیک بار مصرف در کشور

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق یزد از کسب رتبه دوم استان یزد در زمینه کاهش پیک بار مصرف در کشورخبرداد.

صحتی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق یزد در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ گفت: پیک بار برق پارسال ۸۴۵ مگاوات پیش بینی شد و با اقداماتی که در بخش مدیریت مصرف و با همکاری مشترکان انجام شد، این عدد به ۸۱۷ مگاوات رسید و یزد در میان شرکت‌های توزیع برق، رتبه دوم کاهش پیک بار مصرف را کسب کرد.

وی افزود: این استان با داشتن افزون بر ۲ هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی نه تنها مشکلی در تابستان سال ۹۷ برای تامین برق مشترکان ندارد، بلکه مازاد انرژی الکتریکی را در پیک بار مصرف در اختیار شبکه سراسری می‌گذارد.

صحتی با بیان اینکه در سال جاری نیاز کشور ۵۵ هزار و ۴۰۰ مگاوات است، خاطرنشان کرد: بر پایه پیش بینی‌ها پیک بار استان ۸۸۵ مگاوات تعریف شد و با توجه به کاهش پیک بار مصرف، باید ۹۲ مگاوات از این عدد کم شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق یزد تصریح کرد: در طرح کاهش پیک بار تابستان گذشته، افزون بر ۲۲.۵ میلیارد ریال پاداش مشارکت به صنایع و کشاورزان پرداخت شد.

وی افزود: سال گذشته ۶۱ مشترک صنعتی با کاهش ۵۷ مگاوات در طرح ذخیره عملیاتی و ۱۱۷ مشترک صنعتی دیگر با ۵۵ مگاوات کاهش مصرف در طرح‌های مدیریت مصرف مشارکت کردند.

صحتی خاطرنشان کرد: ۶ میلیارد و ۸۳۶ میلیون ریال پاداش به صنایع مشارکت کننده در طرح ذخیره عملیاتی و یک میلیارد و ۱۴۸ میلیون ریال به مشترکان همکار در طرح تعطیلات و تعمیرات هم پرداخت شد.

این مسئول به مشارکت ۳۸ واحد صنعتی دیگر در کاهش ۴۱ مگاواتی مصرف با استفاده از دیزل ژنراتور در ساعات پیک بار و پرداخت ۵۸۵ میلیون ریال به آن‌ها و مشارکت یکهزار و ۱۵۶ مشترک کشاورزی و مشترکان خانگی اشاره کرد.

گفتنی است؛ استان یزد با یک میلیون و ۱۳۸ هزار نفر جمعیت، ۶۴۵ هزار مشترک دارد.

انتهای پیام/ ا

وجود ۲ هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی در استان یزد

برچسب ها: مشترک برق ، توزیع برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.