هیئت وزیران عربستان سعودی مدعی شد باید تلاشها به منظور مقابله با آنچه ریاض «مداخلات ایران» خواند را یکپارچه کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه اسکای نیوز در خبری فوری اعلام کرد هیئت وزیران عربستان سعودی در ادعایی بر ضرورت یکپارچه نمودن تلاش‌ها برای مقابله با آنچه «مداخلات ایران در امور کشورهای عربی» خواند، تأکید کرد.

خبرگزاری رسمی عربستان (واس) گزارش داد جلسه هیئت وزیران سعودی بعد از ظهر امروز، سه شنبه، در کاخ پادشاهی سلام در جده به ریاست ملک سلمان بن عبدالعزیز آل سعود برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، ملک سلمان در خصوص محتوای گفتگوی تلفنی خود با ملک محمد ششم، پادشاه مراکش، گفت در این تماس تلفنی، بر ایستادن دولت و ملت عربستان در کنار مراکش، علیه آنچه امنیت، ثبات و یکپارچگی این کشور را تهدید می کند، تأکید شد.

طبق اعلام خبرگزاری رسمی عربستان، در این جلسه شماری از آخرین وقایع در سطح بین الملی مورد بررسی قرار گرفت و بر ضرورت یکپارچه نمودن تلاشها و مواضع برای مقابله با آنچه «مداخلات ایران در امور کشورهای عربی» خوانده می شود، تأکید شد.

در این جلسه، هیئت وزیران عربستان سعودی در اظهاراتی بی اساس مدعی شد: «ریاض مداخلات ایران در امور کشور دوست و برادر، مراکش، را از طریق حزب الله محکوم می کند.»

مراکش مدعی است حزب الله لبنان به آموزش نیروهای گروه «پولیساریو» با هدف بی ثباتی در این کشور اقدام کرده است. هیئت وزیران عربستان با ادعای همبستگی با مراکش و حمایت از امنیت و ثبات این کشور، اعلام کرد از تصمیم قطع رابطه مراکش با ایران حمایت می کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: عربستان ، خاورمیانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۰۳:۳۸ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
بن سلمان اموال و سرمایه ملی و ملتش را به تاراج گداشته و شاهزادهای بی عیرت عربستان هیج اختیاری از خودشان ندارنند اختیار انها دست امریکا ست و امریکا و کشورهای اروپایی سرمایه ملت عربستان را تاراج کرده اند همان مقداری که بن سلمان پولهای نفت را در کشورهای اروپایی برای خودش کاخها و کشتیهای تفریحی خریداری کرده و میلیاردها دلا سرمایه نقدی در بانکهای امریکا و اروپا کداشته چون خطر را احساس کرده امروز هر چه زودتر ملت عربستان باید بپا خیرند و سلاح بدست بگیرند و در خیا بانها بیایند وکاری کنند که خاندان ال سعود و این شاهزاده ای بی عیرت را به دار مجازات اویزان کنند و کاخهای انها را به اتش بکشند انشالا همانطوری که این نامردها بجه های معصوم یمن را میکشند ملت عربستان هم همین کار را انجام دهد ولی خیلی دیر شده بپا خیزید ملت شجاع عربستان خدا با شماست کاخها را ویران کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۷ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
عربستان یاوه گویی زیادی نکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۵ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
بازاین نوکران چموش آمریکاچه یاوه گویی هاییی میکنن
Iran (Islamic Republic of)
سمیع
۲۱:۲۳ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
کل وزارتخانه های سعودی درحد یک اداره کل ایران نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۸ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
مگه هیت وزیران دارند !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۵ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
عرب های نادان ایران کجا مراکش کجا ما هواپیمای مسافربریمان هم به مراکش نمیره
Germany
ناشناس
۱۸:۵۵ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
اینا مگه هیئت وزیران دارن ؟ هرچی شاه بگست دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۰ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
رابطه با کشورهای بدبخت یعنی بدبختی خودمان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۰ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
رابطه با کشورهای بدبخت یعنی بدبختی خودمان
آخرین اخبار