تجلیل از پیشکسوت حوزه موسیقی مقامی در مانه و سملقان

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مانه و سملقان گفت: در آیینی از سهراب محمدی پیشکسوت حوزه موسیقی مقامی در شهرستان مانه و سملقان تجلیل می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ مجید شاکری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مانه و سملقان از برگزاری آیین تجلیل و بزرگداشت سهراب محمدی پیشکسوت حوزه موسیقی مقامی این شهرستان عصر بیستم اردیبهشت ماه جاری ساعت ١٨ در مجتمع فرهنگی و هنری اندیشه خبرداد.
وی افزود: به منظور پاسداشت فرهنگ و تمدن این خطه از کشور و همچنین آشنایی بیشتر مردم و هنر دوستان با موسقی مقامی خراسان شمالی و اساتید و بخشی‌های این منطقه برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه این آیین با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری خراسان شمالی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مانه و سملقان و انجمن موسیقی این شهرستان برگزار می‌شود، اظهارداشت: در این آیین از ٨ نفر از پیشکسوتان حوزه موسیقی مقامی از جمله سهراب محمدی، حسین عزیزی، عید محمد پگرگ، عبدالعلی نوش نواز، پرویز زنبیل باف، لطیف پای برپی، علی ابراهیمی و فرهاد قادری با اهدا لوح تقدیر و هدایایی به رسم یاد بود قدردارنی می‌شود.
شاکری گفت:: سهراب محمدی پیشکسوت حوزه موسیقی مقامی مانه و سملقان علاوه بر عرصه موسیقی و نواختن دوتار در بیان داستان‌های بومی منطقه نیز تبحر خاصی داشته و اشعاری نیز در زمینه و مناسبت‌های مختلف با کمک استاد ادبیات شهرستان سیاوش مهروسروده است.
انتهای پیام/آ


آیین تجلیل از پیشکسوت حوزه موسیقی مقامی در مانه و سملقان برگزار می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.