صالحی در حاشیه جلسه هیئت دولت:

آمریکا تنها تر از هر روز است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امروز در شرایطی هستیم که دنیا از لحاظ حقوقی و سیاسی با ایران همراه بوده و آمریکا تنها تر از هر روز است.

دنیا با ایران همراه است و آمریکا تنهاست/زمان برگزاری نمایشگاه کتاب تغییر نمی‌کندبه گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا خروج آمریکا از برجام تاثیری در حوزه فرهنگی دارد، گفت: ما در یک موضع قوی و مقتدری قرار داریم و در شرایطی هستیم که دنیا از لحاظ حقوقی و سیاسی با ایران همراه است.

وی با بیان اینکه برجام موافقتنامه بین‌المللی است که وجوه بین‌المللی دارد، تصریح کرد: پشتوانه برجام هم از لحاظ حقوقی و هم از لحاظ افکار عمومی پشتوانه‌ای قوی است.

صالحی با اشاره به اینکه آمریکا امروز  که ترامپ از این موافقتنامه خارج می شود درحقیقت یک پشتوانه حقوقی را پاره می‌کند و آمریکا تنها تر از هر روز است.

وزیر ارشاد درباره تغییر زمان نمایشگاه کتاب از اردیبهشت به ماه دیگری، تصریح کرد: نزدیک به سی سال است که نمایشگاه کتاب در اردیبهشت برگزار شده است و وقتی که تقویم تاریخی حدود سی سال این رویداد را در خود دارد، جابجا کردن آن کاری غیرممکن است.

صالحی درباره ضرورت وجود چارچوب تبلیغات برای فیلم‌های سینمایی، گفت: حتما برای تبلیغات فیلم‌ها چارچوب‌هایی داریم اما ایده‌های تازه این چارچوب‌ها را در می نوردد.

وی ادامه داد: برخی از کارگردانان یا مجموعه‌های تبلیغاتی می خواهند به سمت ایده‌های تازه حرکت کنند و این ایده‌ها ممکن است در چارچوب‌های ما تعریف نشده باشند.

وزیر ارشاد با اشاره به نوع تبلیغ فیلم "به وقت شام" ابراهیم حاتمی کیا در مجتمع تجاری کوروش، گفت: اینکه می خواهند با کاراکترهای فیلم به صورت زنده با مردم نسبتی برقرار کنند، در تئاتر، کنسرت و سینما سابقه داشته و مجاز بوده است. اما پاره‌ای از تحولاتی که این تیم تبلیغاتی پدید آورده است خود آقای حاتمی کیا را هم متحیر کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: برجام ، هیئت دولت ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار