رئیس دانشگاه امیرکبیر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

خروج آمریکا از برجام تاثیری بر روابط بین المللی دانشگاه‌ها ندارد/ تفکر ترامپ برای تحت فشار قرار دادن ایران غلط است

خروج آمریکا از برجام تاثیری بر روابط بین المللی دانشگاه‌ها ندارد/ تفکر ترامپ برای تحت فشار قرار دادن ایران غلط است معتمدی گفت: خروج آمریکا از برجام روابط و قراردا‌های ما را با دانشگاه‌های اروپایی تحت تاثیر قرار نمی‌دهد.

سید احمد معتمدی رئیس دانشگاه امیرکبیر در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با توجه به خروج آمریکا از برجام گفت: نسل ما از این موضوعات  زیاد دیده و این برای ما مهم تلقی  نمی شود، چرا که تا به امروز جوانان کشورمان توانسته‌اند قله های رفیع علم را کسب کنند.

وی ادامه داد: کشورمان از این گونه مسائل و حتی پیچیده تر از آن هم داشته است  که با همت جوانان و متخصصان کشورمان توانسته ایم سربلند از مسائل عبور کنیم. 

رئیس دانشگاه امیرکبیر اضافه کرد: ترامپ ارزشی برای برجام قائل نبود و همیشه دنبال بهانه ای است که کاملا از اجرای آن سرباز زند تا در عمل برجام را از بین ببرد و بعد ایران را مقصر معرفی کند؛  یا اینکه  ترامپ فکر می‌کند ایران با این مسائل  زیر فشار می رود اما باید بگوییم دولت آمریکا سخت در اشتباه است.

معتمدی بیان کرد: خوشبختانه در کشور استعدادهای خوب داریم  و حتی در منطقه ای هستیم که جایگاه و محوریت ارزنده‌ای برای ما قائل هستند به همین دلیل به علت جایگاه مطلوب کشورمان، به ما نیاز دارند.

در تحقیقات علم و فناوری مشکلی نداریم

وی  از  قراردادهای این دانشگاه با دانشگاه های اروپایی خبر داد و گفت: اصلا این موضوع روابط و قرارداهای ما را با دانشگاه های اروپایی تحت  الشعاع قرار نمی دهد به طوری که هفته گذشته هم دیداری با کشور سوئیس داشته ایم و این موضوع هم در آن جلسه مطرح شد و طرف مقابل این موضوع را مهم ندانست.

خروج آمریکا از برجام برای ما فرصت است

رئیس دانشگاه امیرکبیر گفت: به هرحال ما این روابط را ادامه می دهیم و قطعا در موضوع تحقیقات علم و فناوری هم مشکل خاصی نخواهیم داشت؛ به نظر من اگر در  اقتصاد هم مطلوب عمل کنیم موفق خواهیم بود و این حرکت آمریکا برای ما  یک فرصت است که به اعتقاد من اگر از این فرصت خوب استفاده کنیم می توانیم در آینده هم جلوی اینگونه مسائل ایستادگی کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار