زراعت‌کیش در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

ماهیت واقعی آمریکا در چهره ترامپ مشخص شد/ ماندن در برجام برای ایران ذلت‌بار است

رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد علوم تحقیقات گفت: ماهیت واقعی آمریکا در چهره ترامپ مشخص شد.

فرمایشات رهبری درباره برجام  عین واقعیت است/ ماندن در برجام برای ایران ذلت‌بار استیعقوب زراعت‌کیش رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد علوم تحقیقات در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در رابطه با خروج کشور آمریکا از برجام، گفت: مقام معظم رهبری چندین مرتبه در حین مذاکرات بیان کردند که آمریکایی‌ها قابل اعتماد نیستند و ایشان تأکید کردند که به آینده برجام خوش‌بین نیستند و اگر قرار است قراردادی بسته شود باید شروط کشور ایران حتما ذکر شود اما علی‌رقم هشدارهای مقام معظم رهبری این قرارداد بسته شد.

حقانیت فرمایشات مقام معظم رهبری در برجام ثابت شد

وی ادامه داد: ماهیت واقعی آمریکا در چهره ترامپ مشخص شد و حقانیت رهبری و فرمایشات ایشان در واقع عین واقعیت و مصداق روشن است.

زراعت‌کیش با اشاره به اینکه این موضوع درسی تاریخی است، گفت: ماهیت واقعی دولت آمریکا بارها برای ما مشخص شده است، پس باید از آن درس بگیریم و در مدار ولایت و رهبری حرکت کنیم اگر مطابق با رهنمودهای مقام معظم رهبری حرکت می‌کردیم این اتفاقات برای ما رخ نمی‌داد.

ماندن در برجام برای ایران نفع اقتصادی ندارد

رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد علوم تحقیقات تصریح کرد: ایران باید از این قرارداد ذلت‌بار خارج شود، زیرا ماندن در این قرارداد هیچ منفعت اقتصادی برای دولت ایران ندارد؛ در حال حاضر همه شرکت‌ها و بانک‌های جهانی تحت سلطه آمریکا هستند و به همین سبب است که می‌گویم منفعت اقتصادی برای ما به وجود نمی‌آید.

وی با بیان اینکه ادامه برجام خفت‌بار است، اظهار کرد: اگر من به جای آقای رئیس جمهور بودم یک دقیقه دیگر هم در برجام نمی‌ماندم؛ هر ساعتی که در برجام بمانیم برای ما خفت‌بار است؛ برجام دیگر برای ما اهمیتی ندارد و اگر از آن خارج نشویم در موقعیت ضعف باقی مانده‌ایم.

زراعت‌کیش یادآور شد: تنها راهکاری که در حال حاضر برای کشور ایران باقی مانده است خروج از برجام و شروع مجدد فعالیت‌ها است هرچند میلیاردها تومان خرج کردیم اما باید قدرتمندانه راه خود را ادامه دهیم و منابع خود را بیش از این هدر ندهیم زیرا موضوع مهم این است که متوجه شویم که نباید به غربی‌ها اعتماد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کرامت سلیمی
۱۶:۴۵ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
اعلام حمایت اتحادیه آفریقا از برجام

رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا با صدور بیانیه‌ای، ضمن اعلام حمایت این اتحادیه از برجام، از تصمیم یکجانبه دولت آمریکا برای خروج از این توافق و بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران عمیقا ابراز نگرانی کرد.

پاسخ:

اتحادیه افریقا چگونه می خواهد از برجام حمایت کند.

افریقاییها نه قدرت نظامی دارند و نه قدرت اقتصادی.

دولتهایشان هم با کودتا و تحت حمایت غرب بر سر کار امده اند و جز کشتار مردم بی دفاع افریقایی کاری بلد نیستند.

فکر نمی کنید حمایت اتحادیه افریقا از برجام یک حرف بی معناست.
آخرین اخبار