حریرچی:

هیچ مشکلی با خروج آمریکا از برجام در حوزه سلامت پیش نمی‌آید/ دارو و تجهیزات پزشکی شامل تحریم نمی‌شود

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: هیچ مشکلی با خروج آمریکا از برجام در حوزه سلامت پیش نمی‌آید.

هیچ گونه مشکلی با خروج آمریکا از برجام در حوزه سلامت پیش نخواهد آمد/دارو و تجهیزات پزشکی شامل  تحریم‌ نمی شود/هیچ گونه تجهیزات پزشکی و وارداتی از کشور آمریکا نداریمایرج حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت خبرنگار حوزه بهداشت و درمانگروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به خروج آمریکا از برجام در خصوص تاثیرات آن در حوزه سلامت اظهار کرد: با تمهیداتی که ما از چند ماه گذشته در نظر گرفته‌ایم هیچ کمبود دارو و تجهیزات پزشکی در کشور وجود ندارد و با  خروج آمریکا از برجام شرایط عادی کنونی تغییر نمی کند.

وی ادامه داد: با پیش بینی‌های انجام شده و حمایت دولت در خصوص تأمین ارز هیچ گونه مشکل خاصی در خصوص تجهیزات پزشکی و دارو وجود ندارد.

حریرچی با اشاره به اینکه امروزه چند ۱۰ هزار قلم تجهیزات پزشکی و هزار دارو در سطح بازار کشور توزیع و تأمین می‌شود، اظهار کرد: البته گاهی کمبودهای ناچیزی در بازار به وجود می آید که این گونه موارد مطابق استانداردهای دنیا است و نباید این شرایط را به برجام ارتباط دهیم.

هیچ گونه تجهیزات پزشکی و وارداتی از کشور آمریکا نداریم

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه مردم مطمئن باشند که در سرویس دهی به آنها و خدمت  رسانی در حوزه بهداشت و درمانی هیچ گونه مشکلی پس از خروج آمریکا از برجام ایجاد نمی‌شود، عنوان کرد: اکثر داروهای مصرفی کشورمان تولید داخل است و درصد قابل توجهی از تجهیزات پزشکی را خودمان تولید می‌کنیم پس هیچ گونه مشکلی با خروج آمریکا از برجام در حوزه سلامت وجود ندارد و پیش نخواهد آمد و همه برنامه ریزی‌های مدنظر در چند ماه گذشته  انجام شده است.

حریرچی تأکید کرد: مردم با اطمینان کامل به زندگی روزمره و عادی خود بپردازند، از طرفی ما هیچ گونه تجهیزات پزشکی و وارداتی از کشور آمریکا نداریم که پس از خروج آمریکا از برجام بخواهد ما را دچار چالش بکند.

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه دارو و تجهیزات پزشکی بر اساس قوانین بین الملی شامل  تحریم‌ نمی شود، افزود: تنها مشکل ما مسئله انتقال ارز در دوره قبل از برجام بود که با توجه به تجربیات به دست آمده، اکثر کشورهای دنیا آمریکا را در خروج از برجام همراهی نمی‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۳ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷
مشکل سکته که بزرگترین علت مرگ و میره رو حل کنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۵ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
شما مشگلی ندارید .اما من سرطانی دارم .امپول مپ ترا از کجا و با چه ارزی واردمیشه....................
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۷ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
برجام از اولش هم برای ما سودی نداشت
آخرین اخبار