تیترامشب/

آمریکا اکنون آچمز شده است!

کارشناس مسائل بین الملل گفت: آمریکا اکنون آچمز شده است. متحدان آمریکا هم از رفتار ترامپ کلافه شده اند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر محبیان کارشناس مسائل بین الملل در برنامه تیتر امشب شبکه خبر گفت: ترامپ تمام حقوق بین الملل را زیر پا گذاشت. اگر همه اینگونه رفتار کنند در نظام بین الملل، نظم جنگل حاکم می شود. خود غرب هم از این وضعیت ایجاد شده، نگران است.

محبیان افزود: تمام نهادهای قانونی نمی پذیرند که ایران دنبال سلاح هسته ای است. ترامپ دنبال بهانه بود برای خروج از برجام اما چون بهانه نیافت، با دروغ پر کرد.

وی با اشاره به رفتار کودکانه ترامپ گفت: ترامپ سعی می کند تمام دستاوردهای اوباما را از بین ببرد.

محبیان افزود: امریکا اکنون آچمز شده است. متحدان آمریکا هم از رفتار ترامپ کلافه شده اند. ترامپ تاجر پیشه دنبال این است که از هر موقعیت این کشور، پول به دست بیاورد.

محبیان گفت: ترامپ از روند برجام هیچ اطلاعی ندارد. متحدان این کشور هم از رفتار ترامپ استقبال نکردند. زیرا فعلا جز اسرائیل همراه دیگری با خود ندارد.

کارشناس مسائل سیاسی و بین‌الملل گفت: ایران همچنان ابتکار عمل را در دست دارد و در شطرنج دیپلماسی، آمریکا اقدامی ضد ایران انجام داد؛ اما خود در صحنه عمل آچمز شد.

وی افزود: غربی ها به ناچار وارد مذاکره با ایران شدند؛آنهم برای کنترل ایران. چون نمی توانستند ایران را حذف کنند. مذاکره‌کنندگان هم با خوش‌بینی به سراغ آمریکا نرفته بودند.
******
کاظم جلالی نماینده تهران و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی دیگر مهمان برنامه تیتر امشب با تاکید بر لزوم وحدت ملی بعد از خروج آمریکا از برجام، گفت: روند برجام یک اتمام حجت هم برای داخل و هم برای خارج است.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: ایران به انرژی نیاز دارد. حق ایران یک امر روشنی است. شرایط امروز ما تبعا به مراتب از شرایط دیروز بهتر است.

کاظم جلالی با اشاره به اینکه مسیر ایران درست و مسیر آمریکا، غلط است افزود: ظرفیت‌های ایران آنقدر زیاد است که ما می‌توانیم با استفاده از ظرفیت‌های داخلی‍مان گام‌های موثری را برداریم.

رئیس مرکز پژوهش ها تاکید کرد: ایران اهل تعامل است و هیچ وقت دنبال بمب اتم نیست. روند مذاکرات این را به خوبی اثبات کرد.

وی گفت: امروز شرایط به گونه‌ای است که حتی همان دوستان سنتی ایالات متحده آمریکا در مقابل آمریکا هستند. اما باید رفتار اروپا رصد شود. اروپایی ها می توانند گام هایی را بردارند.

جلالی گفت: باید بررسی کنیم و ببینیم کشورهای امضا کننده برجام چه تضمین‌هایی را به ایران می‌دهند که منافع ایران تامین شود و در آن شرایط می‌توان تصمیم بهتری را اتخاذ کرد.

منبع:پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر

انتهای پیام/

جلالی: روند برجام یک اتمام حجت هم برای داخل و هم برای خارج است

برچسب ها: تیتر امشب ، آمریکا ، برجام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار