هشدار سازمان ملل درباره افزایش نژادپرستی در انگلیس

یک کارشناس سازمان ملل در خصوص افزایش میزان نژادپرستی در انگلیس هشدار داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت، یکی از کارشناسان سازمان ملل در خصوص افزایش نژادپرستی و تعصب نسبت به ادیان و مذاهب مختلف در انگلیس هشدار داد. به گفته این کارشناس سازمان ملل، میزان نژادپرستی در این کشور پس از همه پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به طور چشمگیری افزایش یافته است.

کارشناس ویژه سازمان ملل که به منظور بررسی تاثیر برکسیت بر میزان نژادپرستی به انگلیس سفر کرده بود، متوجه تغییر قابل توجه این شاخص پس از همه پرسی خروج لندن از اتحادیه اروپا شد.

این کارشناس سازمان ملل اظهار کرد: «نگرانی های جدی در خصوص پدیده اسلام هراسی و تعصب نسبت به اقلیت های مذهبی در انگلیس وجود دارد. سران سیاسی جناح های مختلف در این کشور نیز در محکوم کردن این جریان و مبارزه با آن ناکام بوده اند.»

وی همچنین به آمار بالای جرائم خشونت آمیز در انگلیس پس از همه پرسی برکسیت در ژوئن 2016 اشاره کرد و گفت بیشتر این جرائم به نوعی ریشه در نژادپرستی دارند. میزان جرائم مرتبط با نژادپرستی در این کشور پس از همه پرسی برکسیت حدود 29 درصد افزایش داشته است. ناظران اجتماعی نیز بر افزایش پدیده اسلام هراسی در این کشور تاکید کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار