۳۲ درصد از زکات جمع‌آوری‌شده در سمنان صرف اجرای پروژه‌های عام‌المنفعه می شود

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان گفت: ۳۲ درصد از زکات جمع‌آوری‌شده در استان سمنان صرف اجرای پروژه‌های عام‌المنفعه می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سید جواد رضوی مدیرکل کمیته امداد استان سمنان در گردهمایی مبلغان زکات استان سمنان گفت: ۳۲ درصد از زکات جمع‌آوری‌شده در استان سمنان صرف اجرای پروژه‌های عام‌المنفعه می شود.

وی تصریح کرد: در سال گذشته و از محل دریافت زکات، دو میلیارد و ۹۳۰ هزار تومان صرف اجرای پروژه‌های عمرانی و شش میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان کمک به فقرا و نیازمندان در استان سمنان اختصاص یافت.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان افزود: زکات‌های پرداخت‌شده طی سال گذشته صرف هزینه و تهیه ۶۰ مورد جهیزیه، ۲۸۵ مورد کمک‌هزینه درمانی، یک مورد آزادی زندانیان، ۳۵ مورد مسکن احداثی، ۱۱۲مورد مرمت و بازسازی مسکن، تعداد پنج هزار و ۶۲۱ مورد کمک‌هزینه معیشتی و اجرای ۲۵ پروژه‌های عمرانی شده است.

سید جواد رضوی گفـت: بنا به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی فریضه عظیم زکات، نیز همانند نماز به مجاهدتی خستگی‌ناپذیر و تلاشگرانی صادق و دلسوز نیازمند است که روحانیان می‌توانند در ایفای این نقش مهم و عظیم بیش از گذشته تلاش کنند.

وی اظهار داشت: زکات واجب، مستحبی، فطریه عام و سادات و کفاره عمد و غیر عمد، منابع درآمدهای حاصله از محل پرداخت زکات استان سمنان محسوب می‌شوند که در سال گذشته ۹میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از این کمک‌ها جمع‌آوری شد حال‌آنکه تعهد کمیته امداد استان هفت میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان بود که این نشان می‌دهد مردم بیش از انتظار ما نیز زکات پرداخت کرده‌اند که جای قدردانی دارد.

انتهای پیام / ق

۱۹۷روستای استان سمنان مشمول پرداخت زکات هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.