معاون وزیر صنعت:

زیرساخت‌های تولید و بسته بندی امسال یارانه دریافت می کنند

معاون طرح برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: به منظور حمایت و تقویت چرخه تولید تا صادرات به زیرساخت‌های تولید و بسته بندی امسال یارانه داده می‌شود.

زیرساخت‌های تولید و بسته بندی امسال یارانه دریافت میکنندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رضا رحمانی معاون طرح برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت در جلسه بررسی وضعیت صنعت پوشاک و سوغات خراسان رضوی گفت: برای توسعه صادرات اقداماتی از جمله برپایی نمایشگاه‌های تولیدات و ظرفیت‌ها با هدف معرفی توانمندی‌ها باید انجام شود و در کنار آن توسعه و ارتقا کیفیت وکمیت بسته بندی و فرآوری می‌باشد.

وی با بیان اینکه امسال به صادر کنندگان یارانه وجوایز صادراتی اعطا می‌شود گفت: هیچ سهمیه بندی هم در این زمینه اعمال نمی‌شود و هر استان به تناسب ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها و فعالیت در این حوزه می‌تواند از این منابع و یارانه‌ها بهره‌مند شوند.

معاون طرح برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: وقتی با ۵ درصد سرمایه گذاری ۱۳ درصد اشتغال در اختیار بخش پوشاک است این حوزه می‌تواند با سرمایه گذاری کمتر اشتغال بیشتری ایجاد کند و فرصت بسیار مناسبی برای توسعه و ایجاد شغل را داراست.

رحمانی با اشاره به اینکه بیشترین سهم خرید در سبد سوغاتی زائران استان را پوشاک تشکیل می‌دهد افزود: این استان از قطب‌های پوشاک کشور است و باید قدرت رقابت پذیری و کیفیت تولیدات خود را بالا ببرد همچنین باید در عرصه صادرات هم حضوری درخور داشته باشد.

وی گفت: باید خراسان رضوی پایگاه صادراتی سوغات کشور شود و همه ظرفیت‌های سوغات کشور در این استان عرضه و از اینجا صادر شود که این خود فرصت بسیار ارزشمندی برای ایجاداشتغال نه تنها در این استان که برای کشور است.

انتها پیام//ح. ص
 

بررسی وضعیت صنعت پوشاک و سوغات خراسان رضوی با حضور معاون وزیر صنعت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.