مرتضایی نژاد خبرداد:

برگزاری کارگاه آموزشی مدیریت فضای سبز خانگی در اصفهان

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اصفهان از برگزاری کارگاه آموزشی مدیریت فضای سبز خانگی درنمایشگاه تخصصی گل و گیاهان دارویی خبر داد.

فروغ مرتضایی نژاد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، اظهارکرد: افزایش جمعیت شهرنشینی همراه با توسعه صنعتی و در نتیجه افزایش شدید سرانه مصرف انرژی موجب افزایش آلاینده‌ها و آلودگی‌های زیست محیطی می‌شود و سلامت مردم را در شهرها به خصوص کلان شهرها تهدید می‌کند.

وی با بیان اینکه افزایش آلاینده ها و کاهش نزولات جوی، اقلیم اصفهان را دستخوش تغییراتی کرده که گرم شدن تدریجی و خشکی هوا ماحصل این تغییرات است، تصریح کرد: علاوه بر این شهر اصفهان در منطقه خشک و کویری مرکزی ایران و در محاصره کویر و شن‌های روان قرار گرفته که این وضعیت در شمال و شرق شهر به مراتب تهدید آمیزتر است.

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اصفهان ادامه داد: ضرورت ایجاد کاربری‌های جدید شهری، برای پاسخ‌گویی به نیازهای روزافزون شهرنشینان به تدریج باعث کاهش سهم فضای سبز و باغ های شهری شده که پیامد آن محدود شدن دسترسی انسان شهرنشین به طبیعت است.

 وی با بیان اینکه شهرها به عنوان کانون‌های تمرکز، فعالیت و زندگی انسان‌ها برای اینکه بتوانند پایداری خود را تضمین کنند، چاره‌ای جز پذیرش ساختار و کارکردی متاثر از سیستم‌های طبیعی ندارند، تاکید کرد: در این میان فضای سبز به عنوان جزء ضروری و لاینفک پیکره شهرها در متابولیسم آنها نقش اساسی دارد و کمبود آن می‌تواند اختلالات جدی در حیات شهرها به وجود آورد.

مرتضایی نژاد گفت: تاثیری که سبزینگی بر روح و روان انسان می‌گذارد بر هیچ کس پوشیده نیست، داشتن فضای سبز در خانه را به یک ضرورت تبدیل می‌کند.

وی راهکار مهم و حیاتی برای عبور از بحران کم آبی را ایجاد فضای سبز پایدار مبتنی بر کاربرد گیاهان مقاوم و متحمل نسبت به شرایط نامساعد و بحران کم‌آبی، استفاده بهینه از منابع آبی و به کارگیری آب خاکستری برای آبیاری فضای سبز دانست و گفت: در همین راستا و با هدف ارتقاء سطح دانش و آگاهی شهروندان، کارگاه آموزشی مدیریت فضای سبز خانگی با تأکید بر بحران آب در اصفهان برگزار می‌شود.

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان اظهارکرد: کارگاه آموزشی مدیریت فضای سبز خانگی با تأکید بر بحران آب با دو محور معرفی گیاهان مقاوم به خشکی و استفاده از آب های خاکستری با حضور متخصصان سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان در تاریخ ۲۶ اردیبهشت ماه از ساعت ۱۷ الی ۱۹ در محل سالن همایش‌های نمایشگاه بین المللی واقع در پل شهرستان تشکیل می‌شود.

وی تصریح کرد: این کارگاه آموزشی همزمان با هفتمین نمایشگاه تخصصی گل و گیاهان دارویی برگزار می‌شود و شهروندان می‌توانند از تاریخ ۲۵ لغایت ۲۹ اردیبهشت ماه از ساعت ۱۶ الی ۲۳ از این نمایشگاه بازدید کنند.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.