هیئت اعزامی آمریکا برای شرکت در مراسم افتتاح سفارت این کشور در قدس، وارد فلسطین اشغالی شد

هیئت اعزامی آمریکا به ریاست معاون وزیر خارجه این کشور برای شرکت در مراسم افتتاح سفارت این کشور در قدس، وارد فلسطین اشغالی شد.

ورود هیئت‌های آمریکایی به سرزمین‌های اشغالی به مناسبت افتتاح سفارت این کشور در بیت المقدسبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آی ۲۴، هیئت اعزامی آمریکا برای شرکت در مراسم افتتاح سفارت این کشور در قدس، وارد فلسطین اشغالی شد.

«ایوانکا ترامپ» دختر رئیس جمهور آمریکا، و «جرد کوشنر»، همسر او، روز یکشنبه همراه این هیئت وارد سرزمین‌های اشغالی شدند.

«جان سالیوان» معاون وزیر خارجه آمریکا، ریاست هیئت اعزامی این کشور که شامل ۲۵۰ نفر است را بر عهده دارد. علاوه بر ایوانکا ترامپ و  کوشنر، «استیون منوچین» وزیر خزانه داری آمریکا، نیز این هیئت را همراهی می‌کند. نام «تد کروز» و «لیندسی گراهام» سناتور‌های جمهوری خواه به همراه «جیسون گرینبلات» نماینده رئیس‌جمهور آمریکا در امور خاورمیانه، نیز در فهرست مهمانان آمده است.

ایوانکا ترامپ روز شنبه در این‌باره در حساب‌های کاربری خود در رسانه‌های اجتماعی نوشت: «با خرسندی بسیار به قدس بر می‌گردم. مفتخرم که هیئت ویژه‌ای که نماینده رئیس جمهور ترامپ، دولت و مردم آمریکا است را در افتتاح سفارت آمریکا در قدس همراهی می‌کنم. ما در انتظار جشن گرفتن هفتادمین سالگرد و آینده اسرائیل هستیم».

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا، دسامبر گذشته در اقدامی بحث‌برانگیز، قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخت. به این ترتیب سفارت آمریکا در تل آویو روز دوشنبه (فردا) به قدس انتقال خواهد یافت.

قرار بر این بوده وزارت خارجه رژیم صهیونیستی بعداز ظهر یکشنبه یک مراسم استقبال رسمی از میهمانان داشته باشد. این وزارت خانه ۸۶ سفیر خارجی در سرزمین‌های اشغالی را به  مراسم افتتاح سفارت آمریکا در قدس دعوت کرده است که تنها ۴۰ نفر از آن‌ها دعوت وزرات خارجه را پذیرفته اند.

با اینکه احتمال می‌رفت اغلب سفیر‌های اروپایی این اقدام را سرزنش کنند، برخی از این کشور‌ها از جمله اتریش، جمهوری چک، رومانی و مجارستان بر خلاف تصمیم اروپا اعلام کردند در مراسم روز یکشنبه شرکت می‌کنند. در همین حال، کشور‌های اتریش، جمهوری چک، رومانی و مجارستان بر خلاف توافق اتحادیه اروپا در مراسم استقبال از هیئت آمریکا شرکت می‌کنند.

روز شنبه مشخص شد جمهوری چک، رومانی و مجارستان از انتشار بیانیه اتحادیه اروپا به منظور محکوم کردن اقدام آمریکا در جهت به رسمیت شناختن قدس جلوگیری کرده اند. این تصمیم ترامپ نگرانی کشور‌های زیادی را در پی داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۴ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷
این سفارت جدیدو باید با موشک میزدند که دیگه امریکه از این غلطا نکنه
آخرین اخبار