تظاهرات صهیونیست‌ها در اعتراض به انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی+ تصاویر

صد‌ها صهیونیست در اعتراض به انتقال قریب‌الوقوع سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس اشغالی تظاهرات کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تایمز آو اسرائیل، دست کم صدها صهیونیست روز گذشته (شنبه) در اعتراض به انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس اشغالی که می‌تواند منجر به تشدید تنشها با فلسطینیان شود، تظاهرات کردند.

این تظاهرات که بوسیله گروه‌های چپ‌گرا سازماندهی شده بود، تصمیم اخیر آمریکا برای انتقال سفارت خود به قدس اشغالی را محکوم کرد. تظاهرکنندگان در این تظاهرات خواستار توقف «تشدید تنشها، گسترش نفرت و اقدامات تحریک آمیز» شدند که می‌تواند مانعی برای دستیابی به توافق «صلح» باشد.

یکی از سازماندهندگان این تظاهرات گفت: «ما گرفتار سیاستمدارانی از خودراضی شده ایم که سعی دارند به هر قیمتی به اهداف سیاسی خود برسند. هرکس که واقعا قدس را دوست داشته باشد برای توسعه آن می‌کوشد نه اینکه سفارت را از اینجا به آنجا منتقل کند که این کار فقط باعث خشونت بیشتر می شود.»

تظاهرات صد‌ها صهیونیست در اعتراض به انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی+ تصاویر

تظاهرات صد‌ها صهیونیست در اعتراض به انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی+ تصاویر

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، پیشتر اعلام کرد که قدس اشغالی را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت می‌شناسد. وی با این سنت‌شکنی در سیاست چند دهه‌ای آمریکا، جهان عرب و شرکای غربی آمریکا را خشمگین کرد. این اقدام ترامپ با مخالفت های فراوان و اعتراضات گسترده ای در جهان همراه بود. همچنین 128 کشور به پیش نویس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل علیه تصمیم ترامپ در به رسمیت شناختن قدس اشغالی به عنوان پایتخت فلسطین، رأی موافق دادند و فقط 9 کشور شامل آمریکا و اسرائیل به آن رأی مخالف دادند.

سفارت جدید آمریکا در قدس اشغالی قرار است 14 مه سال جاری میلادی (فردا دوشنبه) در مکان جدیدش بازگشایی شود. پلیس رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از تظاهرات و درگیری‌های احتمالی میان صهیونیستها و فلسطینیان، نیروهای گشت را در منطقه جنوبی قدس اشغالی افزایش داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار