معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه مطرح کرد؛

برگزاری جشن همراهی در ماه مبارک رمضان درحرم مطهرحضرت معصومه(س)

حجت الاسلام فلاحی گفت:ویژه‌برنامه‌ خانواده‌هادرماه رمضان به مدت۲۴شب درصحن جامع فاطمی باعنوان جشن همراهی برگزار می‌شود.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛حجت‌الاسلام صفر فلاحی ،معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س)،ظهر امروز در نشست مطبوعاتی که در سالن حضرت خدیجه کتابخانه آستان مقدس حضرت معصومه برگزار شد، با بیان اینکه در طول سال برنامه‌های مختلف فرهنگی از سوی آستان مقدس حضرت معصومه برگزار می‌شودگفت: امکانات آستان مقدس امسال مانند سال‌های گذشته برای بهترین استقبال از ماه رمضان تدارک دیده شده تا زائران و علاقه‌مندان از برنامه‌های فرهنگی و خدمات آستان مقدس استفاده کنند.

وی افزود: امور پشتیبانی، اجرایی و خادمان افتخاری فراخوان شدند و هزار و 700 خادم در هر شیفت در بخش‌های مختلف انتظامات، کفشداری، امور مربوط به خدمات سالمندان، پاسخگویی، مشاوره و اجرای برنامه‌های مراسمی در این ایام مشغول فعالیت هستند.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه با اشاره به انعکاس برنامه‌های قرآنی و معارفی در ماه رمضان ادامه داد: روزانه هزار و 700 دقیقه برنامه‌ از شبکه‌های مختلف و رسانه‌های استانی، ملی و فراملی پخش می‌شود تا امواج معرفت از این مکان مقدس به سراسر عالم منتشر شود.

فلاحی عنوان کرد: روزانه سه محفل قرآنی برگزار می‌شود که شامل ترتیل‌خوانی عمومی در شبستان امام خمینی پس از نماز ظهر و عصر، ترتیل‌خوانی نوجوانان در شبستان امام بعد از ظهرها از ساعت 17:30 و ترتیل‌خوانی ویژه بانوان در شبستان حضرت نجمه خاتون است و نکات تفسیری و اخلاقی در این برنامه بیان می‌شود.

وی یادآورشد: آیین اذن خدمت برای انجام وظیفه در ماه رمضان در دو بخش برگزار می‌شود که بخش اول در روز دوشنبه با حضور قاریان و کسانی که در حوزه تلاوت با آستان مقدس همکاری دارند و بخش دوم روز سه شنبه از ساعت 7:30 تا 8:15 ویژه همه خادمان در شبستان امام خمینی پیگیری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌های عادی روزانه مانند برپایی نمازهای جماعت و سخنرانی‌های پیش از نماز ظهر و عصر و پیش از نماز مغرب و عشا برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه با بیان اینکه برنامه‌های ویژه شب‌های قدر در حرم حضرت معصومه(س) مانند سال‌های گذشته از ساعت 22 تا 2:15 بامداد در دستور کار است گفت: شب 19 رمضان از بیانات آیت‌الله سعیدی تولیت آستان مقدس و شب 21 رمضان از بیانات حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی تولیت آستان قدس رضوی و شب 23 رمضان از بیانات حجت‌الاسلام میرباقری بهره‌مند می‌شویم.

فلاحی با بیان اینکه ویژه برنامه سحرگاهان حرم حضرت معصومه(س) مورد استقبال زائران و مجاوران قرار گرفته است گفت: این برنامه شامل بحث مناجات‌خوانی و ادعیه‌خوانی با حضور مداحان است که از ساعت 23 تا 24 در شبستان امام خمینی برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ویژه‌برنامه‌های خانواده‌ها 14 شب در ایام نوروز و هفت شب ایام شعبان در صحن جامع فاطمی برگزار شد و در ایام ماه رمضان به مدت 24 شب از ساعت 22 تا 24 در صحن جامع فاطمی با عنوان جشن همراهی برگزار می‌شود.

وی بیان کرد:مرکز قرآن و عترت آستان مقدس حضرت معصومه دوره‌های کوتاه مدت معارفی را برگزار می‌کند که شامل سیره اخلاقی حضرت خدیجه(س)، امام خمینی(ره)، قیام 15 خرداد، امام حسن(ع) و امام علی(ع) است.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه از برگزاری جشن بندگی ویژه روزه اولی‌ها همزمان با ایام ولادت امام حسن مجتبی(ع) خبر داد وعنوان کرد: دانش‌آموزانی که برای نخستین سال به سن تکلیف می‌رسند در این برنامه شرکت می‌کنند که بیان احکام، قرائت پیمان‌نامه و ضیافت افطار از جمله برنامه‌های آنها است.

وی با بیان اینکه 6 دوره نمایشگاهی در حرم برپا می‌شود گفت: نمایشگاه رهبر قرآنی اختصاص به بخشی از زندگی فرهنگی و علمی رهبر معظم انقلاب دارد. نمایشگاه ضیافت الهی ویژه مباحث معرفتی است که افراد در این نمایشگاه با معارف ماه رمضان آشنا می‌شوند. نمایشگاه همراه خورشید بازتاب زندگانی حضرت خدیجه(س) است. برپایی نمایشگاه‌های بحر کرم در زمینه زندگانی امام حسن مجتبی(ع)، شب‌های آسمانی ویژه شب‌های قدر و قبله اول ویژه روز قدس از دیگر برنامه‌ها است.

وی عنوان کرد: موزه آستان مقدس علاوه بر اینکه در طول ماه رمضان تخفیف ویژه برای بازدیدکنندگان در نظر گرفته، شب‌ها تا ساعت 23:30 پذیرای افراد مختلف است.

فلاحی  تصریح کرد: کتابخانه آستان مقدس از صبح تا ساعت 21 به طور معمول خدمات ارائه می‌دهد ولی در ماه رمضان برای برادران یکی از سالن‌ها تا سحر اختصاص پیدا کرده که می‌توانند استفاده کنند.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه گفت:ویژه برنامه فیض بندگی 27، 28 و 29 ماه رمضان وی‍ژه اعتکاف دانش‌آموزی است که برای شرکت در این برنامه نوجوانان 13 تا 16 سال دعوت می‌شوند.

وی با اشاره به برنامه‌های زائران غیر ایرانی گفت: برنامه‌هایی در زمینه صحیفه سجادیه، حلقه‌های معرفت، محافل قرآنی و در ماه رمضان به طور ویژه برای این افراد در نظر گرفته شده که در صحن صاحب الزمان و سالن امام خامنه‌ای برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: خدمات اسکان و استراحت برای مسافران در زائر سرای کوثر در صحن جواد الائمه با ظرفیت 500 نفر آماده شده است.

فلاحی خاطرنشان کرد: بر اساس سنوات گذشته سفره افطاری برای زائران و کسانی که در حرم حضرت معصومه حضور دارند در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/ح

اعلام ويژه برنامه‌های آستان مقدس حضرت معصومه(س) در ماه رمضان

برچسب ها: سرویس فرهنگی ، رمضان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار