موضع دوگانه انگلیس درباره عضویت در اتحادیه اروپا

در حالی که انگلیس بزودی از اتحادیه اروپا خارج می‌شود، لندن قصد دارد با پرپایی یک نشست درباره مزایای پیوستن به این اتحادیه تبلیغ کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشا تودی، انگلیس در حال برنامه‌ریزی برای برگزاری نشستی است که در آن درباره مزایای پیوستن به اتحادیه اروپا برای چند کشور تبلیغ خواهد کرد. این در حالی است که ترزا می، نخست وزیر انگلیس، قصد دارد به زودی و به طور رسمی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را تایید کند.

دولت انگلیس قصد دارد چند کشور حوزه بالکان از جمله صربستان و آلبانی را به این نشست دعوت کند تا آن‌ها را متقاعد کند پیوستن به اتحادیه اروپا برای پیشرفت‌شان مهم است.

یک سخنگوی وزارت خارجه انگلیس در گفتگو با ایندیپندنت گفت: «ما همچنان معتقدیم روند الحاق به اتحادیه اروپا برای امنیت، ثبات و موفقیت کشورهای غرب بالکان حائز اهمیت است.»

وی افزود: «هنگامی که کشورهای نامزد برای پیوستن به اتحادیه اروپا پیش‌شرط های الحاق به این اتحادیه را به طور کامل محقق کنند، زمان آن خواهد بود که این کشورها و نیز اعضای اتحادیه اروپا درباره روند الحاق تصمیم‌گیری کنند.»

سران کشورهای نامزد برای پیوستن به اتحادیه اروپا، از جمله مونته نگرو، مقدونیه و همچنین نمایندگان دیگر کشورها مانند بوسنی و هرزگوین و کوزوو در این نشست شرکت خواهند کرد.

اتریش، کروواسی، فرانسه، آلمان، ایتالیا، لهستان، اسلوونی و بلغارستان نیز نمایندگانی را برای شرکت در این نشست اعزام خواهند کرد.

این در حالی است که منتقدان، به «شوخ‌طبعی» انگلیس در تبلیغ برای پیوستن به اتحادیه اروپا در عین خروج از آن اشاره کرده اند. انگلیس ساعت 11 شب 29 مارس 2019 از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد.

تام بریک، سخنگوی بخش برکسیت حزب لیبرال دموکرات‌های انگلیس، در این‌باره گفت: «شاید فردی در وزارت خارجه انگلیس از سر شوخی کنفرانسی ترتیب دیده است تا از مزایای پیوستن به اتحادیه اروپا برای کشورهای حوزه بالکان بگوید. در حالی که ما آماده جدا شدن از اتحادیه اروپا هستیم، تبلیغات برای پیوستن به آن را آغاز کرده ایم. سیاست دولت اکنون دست‌کمی از تئاتر ابسورد ندارد.»

وی درباره بوریس جانسون، وزیر خارجه انگلیس، گفت: «این نشان می‌دهد بوریس تا چه حد بی‌کفایت است. به نظر من وی برای مدیریت یک حمام نیز مناسب نیست، چه برسد به وزارت خارجه انگلیس!»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار