در گفتگوی 18:30 مطرح شد؛

هزینه بالا و زمان بر بودن چالش پیش روی صنعت ترانزیت کشور

رئیس انجمن شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی گفت:هزینه بالا و زمان بر بودن فرآیند ترانزیت سبب کاهش آمار ترانزیتی کشور شده است.

هزینه بالا و زمان بر بودن چالش پیش روی صنعت ترانزیت کشوربه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، جاوید رئیس هیات مدیره انجمن شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی در برنامه گفتگوی 18:30 شبکه خبر در خصوص موانع و چالش های صنعت ترانزیت کشور اظهار داشت: هزینه ها در این صنعت برای فعالان این بخش زیاد است به گونه ای که در سال های گذشته از درآمد ترانزیتی به عنوان جایگزین مناسب برای درآمد های نفتی یاد می شد .

وی ادامه داد:در حال حاضر به دلیل هزینه بر و زمان بر بودن این صنعت و کاهش استقبال فعالان این بخش ، شاهد کاهش آمار ترانزیت در کشور هستیم.

جاوید گفت: مفهوم ترانزیت در کشور ما هنوز جامعه شناسی نشده است. ترانزیت تعریفی چند بعدی است و با سایر نهادهای ارتباط مسقیم دارد و تاثیر آن در جامعه آشکار است.

رئیس هیات مدیره انجمن شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی گفت: ترانزیت یعنی یک کالا از کشور های بسیار دور از مرزهای خشکی و آبی کشور عبور کند اما وقتی این کالا به داخل قلمروی ما می رسد با مشکلاتی روبرو است و این موانع باعث کاهش آمار ترانزیت از کشور ما می شود.

جاوید گفت: وقتی کالا از طریق ترانزیت وارد کشورمان می شود با افزایش هزینه ها  و زمان بر بودن فرایند ترانزیت مواجه می شود.

بر اساس این گزارش در ادامه امین ترفع مدیر کریدورهای حمل‌و‌نقل بین‌المللی وزارت راه و شهرسازی در خصوص راهکار های رفع مشکل ترانزیت در کشور گفت: برای برون رفت از مشکلات ترانزیتی، مفهوم مدیریت کریدور در وزارت راه و شهرسازی مطرح شد و وظیفه هماهنگی بین ذینفعان در داخل و خارج از کشور را برعهده گرفت.

ترفع ادامه داد: ذینفعان متعددی در بخش های مختلف کریدور وجود دارند که به نحوی در ترانزیت کشور تاثیر دارند.

مدیر کریدورهای حمل‌و‌نقل بین‌المللی وزارت راه و شهرسازی گفت: مدیریت کریدور وظیفه هماهنگی ذینفعان را برعهده دارد تا بتوانیم ضامن تردد کالاهای تزانزیتی از دروازه های طلایی کشور باشیم.

وی افزود :بخش خصوصی برای فعالیت بیشتر در این حوزه به دنبال امنیت است و ما باید  آن را تامین کنیم.

این مقام مسئول تاکید کرد :موضوع دیگر در راستای تسهیل ترانزیت، توسعه کریدور تجاری است؛ تا تجارت با همسایگان کشور را تسهیل نکنیم ترانزیت افزایش پیدا نخواهد کرد و ما در حال کار کردن در این بخش هستیم. 

وی تصریح کرد: یکی از علل زمان بر بودن ترانزیت،  معطلی کالا در گمرگ است ؛ البته حوزه های مختلف در بخش های کاری خود دغدغه ها ی خاص دارند ولی هماهنگی بین وزارت راه و ذینفعان کار را تسهیل خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار