تاکید فرانسه و انگلیس بر حفظ برجام

وزرای خارجه فرانسه و انگلیس در دیدار خود در لندن بر حفظ توافق هسته‌ای ایران تاکید کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، فرانسه و انگلیس روز دوشنبه اعلام کردند برای حفظ توافق هسته‌ای ایران "مصمم هستند. "

ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه در دیدار از لندن گفت: «موضع ما موضع عزم و وحدت و اراده برای زنده نگاه داشتن این توافق است. خروج آمریکا از این توافق به معنای بی اعتباری این توافق بین المللی نیست.»

لودریان افزود: «ما در این توافق می‌مانیم و می‌خواهیم مادامی که ایران به آن احترام می‌گذارد آن را زنده نگه داریم.»

او این توافق را یک توافق برد-برد نامید و گفت: «موضع ما با موضع آلمان متحد است.»

بوریس جانسون، همتای انگلیسی او نیز گفت: «انگلیس و فرانسه برای حفظ ذات توافق هسته‌ای ایران مصمم هستند.»

او گفت: «فردا در بروکسل قرار است گفتگویی داشته باشیم درباره کاری که می‌توانیم برای کمک به شرکت‌های انگلیسی بکنیم و به شرکت‌های اتحادیه اروپا کمک کنیم اعتماد داشته باشند که هنوز هم می‌توانند دادوستد کنند.  من نمی‌خواهم تظاهر کنم این کار راحتی است، اما مصمم هستم این کار را انجام دهم.  این حیاتی است که ما به تعامل با آمریکا ادامه دهیم.»

این در حالیست که شبکه تلویزیونی المیادین نیز گزارش داد: وزارت امور خارجه فرانسه اعلام کرد پاریس از واشنگتن خواسته است تحریم‌های احتمالی علیه تهران، شامل شرکت‌های فرانسوی فعال در ایران نشود.

انتهای پیام/

دیدار وزرای خارجه فرانسه و انگلیس در لندن

برچسب ها: برجام ، فرانسه ، انگلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۴ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷
یا فاینانسا و هواپیماها رو میدن و تحریمای بانکیمونو لغو میکنن یا حداقل 50 تا موشک اتمی قاره پیمای خیلی قوی برای دفاعمون در برابر آمریکا باید بدن والا با این اوضاع و احوال که هیشکی به قرارداداش ولو تو شورای امنیت سازمان مللم داده پابند نیست هیچ تضمینی رو قبول نمیکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۷ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷
تنها راه نجاتتون اينه كه ٥٠ - ٤٠ تا از موشكاي قاره پيماي اتمميتونو بدين به ما تا آمريكا مجبور بشه دست از سر همه ورداره و برجامو نقض نكنه
Australia
ناشناس
۰۴:۲۹ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷
مرگ بر انگلیس
آخرین اخبار