شناسایی بیش از هزار بیمار دیابتی در سپیدان

سرپرست شبکه بهداشت و درمان سپیدان از شناسایی، یک هزار و ۲۹۱ بیمار دیابتی در این شهرستان خبر داد.

سیاوش کریمی سرپرست شبکه بهداشت و درمان سپیدان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛  گفت: با اجرای طرح خطرسنجی بیماری‌های قلبی و عروقی، دیابت و فشارخون، تا کنون، یک هزار و ۲۹۱ بیمار دیابتی و سه هزار و ۴۶۸ بیمار فشارخون در شهرستان سپیدان شناسایی و تحت مراقبت قرار گرفته اند.

وی افزود: این طرح از برنامه‌های طرح تحول سلامت است که در آن تمامی افراد بالای ۳۰ سال با پیگیری‌های کارشناسان بهداشتی، مراقبان، سفیران و رابطان سلامت شهرستان، با مراجعه به مراکز خدمات جامع سلامت برای تعیین سطح خطر بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت و فشارخون بالا ارزیابی می‌شوند.

کریمی با اشاره به شناسایی بیماران دیابتی در این شهرستان، ادامه داد: دیابت به عنوان یک بیماری خاموش تلقی می‌شود و نیمی از مبتلایان از بیماری خود اطلاع ندارند؛ بنابراین لازم است افراد مستعد ابتلا به دیابت، آزمایش‌های قند خون را به طور منظم انجام دهند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان سپیدان، تغییر سبک زندگی، تغذیه نامناسب، فعالیت بدنی کم، چاقی و اضافه وزن و مصرف سیگار و دخانیات را عوامل عمده ایجاد بیماری‌های غیرواگیر دانست و بر اصلاح شیوه زندگی به سمت زندگی سالم، تاکید کرد.
انتهای پیام/ر

بیماری خاموش را بشناسیم

برچسب ها: علوم پزشکی ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار