کارشناس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد؛

شناسایی ۱۲۵ هزار بیمار مبتلا به دیابت در فارس

۱۲۵ هزار بیمار مبتلا به دیابت در استان فارس شناسایی شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ عفت هادی زاده کارشناس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به با اجرای طرح تحول نظام سلامت و گسترش خدمات برنامه پزشک خانواده در مناطق شهری استان، گفت: ۱۲۵ هزار بیمار مبتلا به دیابت شناسایی و تحت مراقبت پزشک خانواده قرار دارند که تعداد بیماران شناسایی شده که قبل از اجرای این طرح ۲۰ هزار نفر مبتلا به دیابت در مناطق روستایی بوده است.

وی با بیان اینکه از هر ۲۰ ایرانی یک نفر به دیابت مبتلا است و نیمی از این تعداد از بیماری خود اطلاعی ندارند، افزود: انتظار می‌رود حدود ۲۰۰ هزار بیمار مبتلا به دیابت در استان وجود داشته باشد.

کارشناس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تاکید بر اینکه در دیابت، سرعت و توانایی بدن در سوخت و ساز گلوکز کاهش می‌یابد، تصریح کرد: افزایش قند دراز مدت باعث تخریب رگ‌های بسیار ریز در بدن می‌شود که می‌تواند اعضای مختلف بدن مانند چشم، کلیه، و اعصاب را درگیر کند.

هادی زاده دیابت را افزایش ریسک بیماری‌های قلبی عروقی و دارای ارتباطی مستقیم دانست و ادامه داد: غربالگری و تشخیص زودرس این بیماری در افراد با ریسک بالا می‌تواند در پیشگیری از دیابت موثر باشد.
انتهای پیام/ ت

 شناسایی بیماران مبتلا به دیابت در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار