دانستنی‌های علمی؛

خواص شگفت انگیز گیاه مرزنجوش/ چرا نباید در وعده صبحانه پنیر خورد؟/ دارو‌های ممنوعه در هواپیما/ رژیم غذایی خطرناک برای سلامتی

مصرف برخی دارو‌ها می‌تواند سلامت شما را حین سفر‌های هوایی به خطر بیاندازد.

به گزارش خبرنگار  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛  حوزه کلینیک در نظر دارد تازه‌ترین دانستنی‌های پزشکی را در اختیار کاربران قرار دهد.

داروهای ممنوعه در هواپیما

بهتر است بدانید برخی از دارو‌ها را نباید حین پرواز مصرف کنید، زیرا خوردن برخی از دارو‌ها می‌تواند سلامت شما را حین سفر‌های هوایی به خطر بیاندازد.

این دارو‌های ممنوع عبارتند از: دارو‌های هورمونی، آنتی هیستامین‌ها و دارو‌های ضد اضطراب

همچنین پزشکان توصیه می‌کنند از مصرف دارو‌های خواب‌آور هم خودداری کنید؛ برخی افراد به دلیل زمان طولانی مسافرت‌های هوایی اقدام به مصرف قرص‌های خواب آور می‌کنند که علاوه بر مشکلاتی همچون زخم معده؛ احتمال لخته شدن خون در دیواره داخلی سیاهرگ را افزایش می‌دهد.

خواص شگفت انگیز گیاه مرزنجوش/ داروهای ممنوعه در هواپیما/  رژیم غذایی خطرناک برای سلامتی/ در وعده صبحانه پنیر مصرف نکنید

 خوراکی مفید برای سرماخوردگی

بسیاری افراد در هنگام سرماخوردگی از شلغم اسنفاده می‌کنند؛ بهتر است بدانید هنگام ابتلا به سرماخوردگی‌های ساده که علائم آن تنها محدود به عطسه، آبریزش بینی یا خستگی است و علائمی همچون تب و گلودرد چرکی را ندارد به جای مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک‌ها از شلغم پخته استفاده کنید.

توصیه می‌شود، هر شب یک عدد شلغم متوسط که بخارپز شده است را مصرف کنید؛ شلغم موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود و تاثیر بسزائی در پیشگیری از سرماخوردگی دارد.

خواص شگفت انگیز گیاه مرزنجوش/ داروهای ممنوعه در هواپیما/  رژیم غذایی خطرناک برای سلامتی/ در وعده صبحانه پنیر مصرف نکنید

 

رژیم غذایی خطرناک برای سلامتی

یکی از رژیم‌های مطرح برای لاغری، رژیم آب است؛ در این رژیم خوردن هر چیزی جز آب، چای یا قهوه ممنوع است.

گرچه برخی معتقدند داشتن این رژیم زیر نظر پزشک و در کوتاه مدت به درمان دیابت نوع ۲ کمک می‌کند؛ بیشتر پزشکان این رژیم را برای سلامتی افراد بسیار خطرناک می‌دانند که می‌تواند به مرگ منجر شود.

در وعده صبحانه پنیر مصرف نکنید

برخی از متخصصین طب سنتی معتقدند؛ پنیر ماده غذایی مناسبی برای صبحانه نیست، زیرا مزاج پنیر‌ تر و سرد بوده و از فعالیت کامل مغز جلوگیری می‌کند، در حالیکه انسان در وعده صبحگاهی به انرژی کافی برای کار و تلاش نیاز دارد؛ همچنین مطالعات علمی نشان می‌دهد که در شب کلسیم بیشتری جذب بدن می‌شود.

توصیه می‌شود همراه با مصرف پنیر از مواد غذایی همچون گردو، سیاهدانه، آویشن و یا زنیان استفاده کنید؛ این مواد به اصطلاح مصلحات (اصلاح کننده) نام دارند که مصرف آن‌ها همراه با برخی از مواد غذایی مفید است.

خواص شگفت انگیز گیاه مرزنجوش/ داروهای ممنوعه در هواپیما/  رژیم غذایی خطرناک برای سلامتی/ در وعده صبحانه پنیر مصرف نکنید

نشانه‌های سرطان کلیه

سرطان کلیه، یکی از سرطان‌های شایع در افراد است که انواع مختلفی هم دارد؛ این سرطان در ابتدا نشانه زیادی ندارد و نشانه‌ها و درد آن زمانی بروز پیدا می‌کند که سرطان تا حدود زیادی گسترش پیدا کرده است؛ کم خونی، خستگی‌های غیر طبیعی که با استراحت برطرف نمی‌شوند، وجود خون در ادرار، از دست دادن وزن، از دست دادن اشتها، درد پایین کمر از نشانه‌های سرطان کلیه است.

خواص شگفت انگیز گیاه مرزنجوش

یکی از عوارض سرماخوردگی بدن، درد‌های طولانی مدت است؛ متخصصان طب سنتی برای کاهش درد بدن در حین سرماخوردگی مصرف جوشانده مرزنجوش را توصیه می‌کنند؛ همچنین مرزنجوش (Marjoram) یک گیاه فوق العاده برای بهبود عملکرد سیستم عصبی است؛ به همین دلیل توصیه می‌شود برای رفع سر درد یا گرفتگی بینی در هنگام سرماخوردگی از روغن مرزنجوش برای چرب کردن روی پیشانی و برجستگی‌های گونه و یا حتی داخل بینی استفاده کنید.

از خواص مرزنجوش می‌توان به درمان سردرد‌های مزمن، بی‌خوابی، اضطراب و ناراحتی‌های گوارشی اشاره کرد.

خواص شگفت انگیز گیاه مرزنجوش/ داروهای ممنوعه در هواپیما/  رژیم غذایی خطرناک برای سلامتی/ در وعده صبحانه پنیر مصرف نکنیدانتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار