ضرورت فعالیت منسجم رسانه ها برای حمایت از کالای ایرانی

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه با بیان ضرورت نقش آفرینی موثر رسانه های ارتباط جمعی در تحقق شعار سال گفت: رسانه ها و خبرگزاری ها برای حمایت از کالا و تولید ایرانی منسجم عمل کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه بیان کرد: در حمایت از کالای ایرانی رسانه ها باید با وحدت رویه عمل کنند تا بتوانند فضای رسانه ای را به نفع تولیدات ایرانی مدیریت کنند.

وی با اشاره به اینکه ایجاد دلگرمی و امیدواری در مردم توسط رسانه ها تعیین کننده است، بیان کرد: پیشرفت های کشور در زمینه های مختلف باید اطلاع رسانی شود تا مردم بیش از پیش به کیفیت تولید داخلی اعتماد کنند.

وی معرفی ایده های اقتصادی و تولیدی افراد را پیشنهاد کاربردی برای اجرا در رسانه ها ارائه کرد و افزود: شناسایی این ایده ها توسط رسانه ها و معرفی آنها گام عملی برای حمایت از تولید ایرانی است.

وی بیان کرد: با معرفی طرح ها و ایده های تولیدی و اقتصادی به سرمایه گذاران، دست مبتکران، طراحان و اندیشمندان در دست سرمایه گذاران گذاشته می شود تا در کنار هم تولیدات کیفی و قابل رقابت در بازار تولید کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: خبرگزاری ها و رسانه های ارتباط جمعی در مقابل تهاجم فرهنگی دشمنان که برخی مشکلات اقتصادی را برجسته می کنند باید پاسخ مناسب داشته باشند.

حجت الاسلام قریشی همچنین بیان کرد: رسانه های داخلی مانع برجسته سازی مشکلات جامعه از طریق رسانه های بیگانه و دشمن شوند و بلافاصله گزارش های مناسب در خصوص اوضاع اسفناک اجتماعی و اخلاقی برخی از کشورهای غربی را تولید و منتشر کنند.

وی تاکید کرد: موضوع کارتن خوابی و تبعیض نژادی در آمریکا در کنار سایر مسائل و مشکلات این کشور واضح است و ظلمی که به سیاه پوستان و سرخ پوستان در این کشور می شود، در هیچ جای دنیا وجود ندارد و بر این اساس رسانه ها باید به گزارش هایی از این دست بیشتر بپردازند.

ترغیب مردم به خرید کالاهای ایرانی علاوه بر نیاز به فرهنگ سازی با مولفه های مهم دیگری نظیر افزایش توان رقابت پذیری و سهم بازار این نوع از کالاها در ارتباط است که تحقق هر کدام مسیر موفقیت تولیدات داخلی را هموار می سازد.

پیام نوروزی مقام معظم رهبری و نامگذاری سال جاری به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی، انگیزه مضاعفی را در دست اندرکاران ایجاد کرده است که نتیجه آن نیز بهبود اقتصاد ملی، ایجاد فرصت های شغلی جدید، افزایش تولید و تحقق اقتصاد مقاومتی خواهد بود.

گرچه مردم در این موضوع نقش اساسی دارند و رفتار آنان و رویکردشان به خرید کالای تولید داخل می تواند این تحولات را ایجاد کند اما تغییر ذائقه مردم الزاماتی دارد و در این عرصه تولیدکنندگان و مسئولان ایفاگر نقش هایی هستند.

تولیدکنندگان داخلی برای موفقیت بیشتر در این عرصه نیازمند ارتقا رقابت پذیری کالاهای خود هستند و رقابت پذیر شدن محصولات نیز نیاز به عرضه محصول باکیفیت و با قیمت مناسب دارد.

انتهای پیام/ب

رسانه ها برای حمایت از کالای ایرانی منسجم عمل کنند

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.