استاندار فارس:

پیگیری جذب ۲ میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی/فارس رتبه نخست سرمایه گذاری خارجی در کشور

استاندار فارس از پیگیری جذب ۲ میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ اسماعیل تبادار استاندار فارس به رتبه نخست این استان در جذب سرمایه گذاری خارجی در سال ۹۶ اشاره کرد و افزود: بنا داریم که رقم یک میلیارد و ۸ میلیون دلاری سال گذشته را امسال به ۲ میلیارد دلار برسانیم.

وی تصریح کرد: رقم سرمایه گذاری خارجی جذب شده در سال ۹۶ در استان بیش از سهم تعیین شده است، زیرا سازمان سرمایه گذاری و کمک‌های فنی اقتصادی که متولی این سهمیه است برای فارس ۵۵۵ میلیون دلار مشخص کرده بود.

استاندار فارس با بیان اینکه طی سال‌های ۹۳ و ۹۴ شاهد جذب ۴ و ۶ دهم میلیون دلار بوده ایم، ادامه داد: در سال ۹۵ نیز شاهد جذب ۹۵ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در استان فارس بودیم.

استاندار فارس با اشاره به در دست اجرا بودن ۸ طرح مهم و بزرگ در این استان افزود: از جمله این طرح‌ها که تعدادی از آن‌ها امسال به بهره برداری می‌رسد کارخانه آلومینیوم جنوب در شهرستان لامرد، طرح توسعه فولاد کوار، سیمان نی ریز، کاغذ زاگرس در زرقان و کارخانه کربنات سدیم فیروزآباد، است که با مجموع سرمایه گذاری ۱۱ هزار میلیارد تومان زمینه اشتغال ۶ هزار نفر را نیز فراهم خواهد کرد.

انتهای پیام/ن

تلاش برای جذب سرمایه گذاری خارجی در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار